Det store handels-boom på nettet flader ud i Europa
Coronakrisen løftede nethandlen op på et højere niveau, men nu er luften gået af de vilde vækstrater, viser opgørelse.
På de tre største markeder for e-handel i Europa - Tyskland, Frankrig og Storbritannien - holder den samlede omsætning nogenlunde det høje niveau fra coronakrisens første tid.
Det skriver DI Handel i en gennemgang af tal fra Euromonitor.
Størrelsesmæssigt er e-handlen altså langtfra tilbage til normalen fra før coronakrisen, men de vilde vækstrater er væk.
- Sammenlignes den deflaterede e-handelsomsætning i 2022 med udviklingen i stigningstakten, der gjorde sig gældende i perioden 2015 til 2019, bliver det tydeligt, at væksten i e-handelsomsætningen falder tilbage mod den trend fra før Covid-19 og dermed nærmer sig en normalisering, skriver DI Handel.
Korrigerer man for prisudvikling er stigningen fra 2020 til 2022 1,1 procent i Tyskland, mens der var tale om et lille fald på -1,4 procent i Storbritannien. Frankrig falder med 7,4 procent.
Uden at korrigere for prisudvikling ligger både Tyskland og Storbritannien med et solidt plus, mens Frankrig næsten går i nul.
LÆS OGSÅ: Flere ser nethandel som en trussel mod lokale butikker
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Herretøjsmærke i vækst har haft det bedste år nogensinde
Lidl Danmark får hjælp af international brandingekspert
Harald Nyborg har åbnet butik på central adresse i København
Maj bliver kaldt en skuffende måned for dansk nethandel
Stimen af overskud er slået ned hos meget omtalt iværksætter
Magasin bruger millioner på at fremtidssikre de fysiske forretninger
Tidligere Tiger-topchef stopper hos designhus
Dansk gigant rider på en bølge af fremgang
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Herretøjsmærke i vækst har haft det bedste år nogensinde
Lidl Danmark får hjælp af international brandingekspert
Harald Nyborg har åbnet butik på central adresse i København
Maj bliver kaldt en skuffende måned for dansk nethandel
Stimen af overskud er slået ned hos meget omtalt iværksætter
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops