Finn Tang forudser større fokus på discount
På det seneste har discountbutikkerne tabt terræn til supermarkederne. Det udvikling kan vende nu, mener topchefen i Aldi.
Aldi har længe kæmpet for at finde sig tilrette på det danske marked, hvor det ene store underskud har afløst det andet.
Men nu kan discountkæden måske få en slags hjælpende hånd fra inflation og de stigende råvare- og energipriser. Det forklarer den adm. direktør - Finn Tang - til Finans.
- Nu rykker prisen atter i fokus, og samtidig betyder de ophævede coronarestriktioner, at danskerne atter i vanlig stil kan spise ude og rejse, siger han til Finans.
- Så pengene skal nu også bruges anderledes end de seneste par år. Det kan betyde, at flere vælger discount mere til igen, siger Finn Tang.
Gennem pandemien har supermarkederne snuppet kunder fra discountkæderne, som i øjeblikket sidder med en markedsandel på 40 procent.
Det seneste årsregnskab fra Aldi, som gælder for 2020, viser et underskud på 342 millioner kroner. I forhold til året forinden er det en forbedring på 33 procent, og Finn Tang var ude at kalde det en milepæl i genopretningen af kæden.
- Vi følger vores langsigtede plan om at gå fra minus til plus, og første skridt var så at sige at få sat en prop i hullet, sagde Finn Tang dengang i en pressemeddelelse. Han har stået i spidsen for Aldi siden 2017.
LÆS OGSÅ: Ny pressechef skal ændre danskernes forældede syn på Aldi
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Megahits fra 90’erne bliver en del af Aldis nye reklameunivers
Ny vice-topchef i Aldi: - Har man sagt ja til den her udfordring, så vil man det gerne
Den nye salgsdirektør i Aldi Danmark vil bidrage til hård kamp
Aldi sætter navn på ny viceadministrerende direktør
Afstemning
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops