Elever sender omsætningen gennem taget i lille specialbutik
De tre elever, Emma Jarsmer, Majbritt Bjerup Mannenar Pedersen og Michelle Røddik Normand, som har hjulpet omsætningen tilvejrs Aarhus Fishing Gear.
Allerede i juni nåede en lille specialbutik op på samme omsætning som hele sidste år. Det skete med hjælp fra tre erhvervsskoleelever.
I sportsfiskerbutikken Aarhus Fishing Gear har indehaveren, Claus Hingeberg, efterhånden så travlt, at han er gået jagt efter ekstra mandskab.
Allerede den 30. juni nåede butikken op på samme omsætning som for hele 2019, og det kan han i høj grad takke tre EUX-elever fra Skive College for.
De vandt konkurrencen EuxBizCup 2019, hvor det gjaldt om at finde på idéer, som kunne få salget til at stige i Aarhus Fishing Gears forretning på nettet. I deres vinderforslag blev der lagt vægt på sociale medier og søgemaskineoptimering.
- Det har været en øjenåbner. Vi har fået rigtig mange nye øjne på vores forretning og særligt kan vi se, at indsatsen omkring de sociale medier giver en masse trafik – både til webshoppen og den fysiske butik, siger Claus Hingeberg i en pressemeddelelse fra Videncenter for Digital Handel.
Effektiv kampagne
Et af erhvervsskoleelevernes pletskud var et oplæg til en Fars Dag-kampagne. Den fik ordrerne til at strømme ind og sendte omsætningen i vejret.
- Ideen om en Fars Dags- kampagne tog vi til os 100 procent. Vi satte en kampagne op med forskellige tilbud, hvor der blandt andet var halv pris på stangsæt. Dagen efter vi havde lagt tilbuddet op, så væltede det ind i butikken og på webshoppen, siger Claus Hingeberg
- Jeg havde købt fire gange så meget hjem, som jeg normalt ville sælge på et år, men efter fire dage var der udsolgt, og jeg måtte bestille flere hjem, siger Claus fra Aarhus Fishing Gear, fortsætter han.
Blandt højdepunkterne i regnskabsbøgerne har indtil videre været en stigning i salget på 78 procent i januar, mens niveauet i maj lå helt oppe på 319 procent sammenlignet med året før.
Flere hundrede deltagere
I alt deltog omkring 400 erhvervsskoleelever i EuxBizCup. Fem grupper gik videre til en national finale på Aarhus Rådhus, hvor Claus Hingeberg var med til at udpege et vinderforslag, som han efterfølgende forpligtede sig til at implementere i butikken.
Valget faldt på gruppen fra Skive College bestående af Emma Jarsmer, Majbritt Bjerup Mannenar Pedersen og Michelle Røddik Norman.
- Det, vi ønsker med EuxBizCup er at give eleverne en virkelighedsnær udfordring, og samtidig vise virksomhederne de kompetencer som eleverne kommer med. Og her har eleverne virkelig bevist deres værd, siger Lars Henrik Larsen, der er chef i Videncenter for Digital Handel, som står bag EuxBizCup.
I september begynder konkurrencen igen - denne gang er det den bæredygtige virksomhed Danish Fair Fashion & Living, som står klar til at modtage gode ideer fra hundredvis af elever rundt omkring i landet.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter