Effektiv marketingstrategi sætter fut under væksten hos netbutik
For tre år siden havde en succesfuld netbutik lager i en lejlighed. En simpel marketingstrategi har banet vejen, lyder forklaringen.
Nettbutikken Totteland har på under tre år vekslet 36 varenumre og lagerplads i en lejlighed til store markedsandele og et udbud på 4.000 varenumre, to store lagre og et varehotel for at kunne følge trit med efterspørgslen.
Forbrugernes ændrede adfærd under coronakrisen er en del af forklaringen på fremgangen, men langt de fleste kunder er erobret gennem marketingtiltag, som Totteland.dk har haft held med.
Sociale medier og nyhedsbreve er to vigtige dele af strategien, forklarer stifter Frederik Tychosen i en pressemeddelelse.
Han fremhæver samtidig, at branchen generelt er konservativt anlagt, når det handler om at engagere kunderne, og det kunne Totteland.dk udnytte.
- I disse tider kan det lyde simpelt, når jeg siger, at to af vores vigtigste marketingkanaler er Facebook og nyhedsbreve. Men sandheden er, at vi så et hul i markedet, som vores konkurrenter ikke var gode til at udnytte, siger Frederik Tychosen.
- Og så arbejder vi ganske enkelt altid benhårdt på at skabe godt indhold, som trækker kunder ind på shoppen. Det virker; Facebooksiden vokser støt, og vi har over 30.000 modtagere af nyhedsbrevet, hvilket er markant højere end vores nærmeste konkurrenter. Leads fra de to kanaler står for en meget stor del vores omsætning, hvilket vi er meget tilfredse med, sige han.
Totteland.dk gør også brug af affiliate marketing, som firmaet Daisycon hjælper med.
I sit seneste årsregnskab, som gælder for 2020/21, kunne selslabet bag Totteland bogføre et overskud på lige over en millioner kroner.
LÆS OGSÅ: Så mange netbutikker oplever nu et fald i omsætningen
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ankerbutik trækker stikket i kriseramt shoppingcenter
Tjener millioner på ejendomme til detailhandlen
Lidl kommer på maven af store danske sportsstjerner
Her har danske virksomheder flest følgere på sociale medier
Massiv satsning skal sende salget på himmelflugt i Søstrene Grene
Detailsalget tager igen et lille skridt i den rigtige retning
Så meget koster en ufærdig dagligvarebutik
Lidl-direktør: - Selv rygerne kommer stadig og handler hos os
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Ankerbutik trækker stikket i kriseramt shoppingcenter
Tjener millioner på ejendomme til detailhandlen
Lidl kommer på maven af store danske sportsstjerner
Her har danske virksomheder flest følgere på sociale medier
Massiv satsning skal sende salget på himmelflugt i Søstrene Grene
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops