Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Discountkæde får tilført et kæmpe millionbeløb

Foto: Aldi



FAKTA

- Aldi har 183 butikker i Danmark

Nettoomsætning
2018: 3.670.422
2017: 3.828.497
2016: 3.664.498

Årsresultat
2018: -380.948
2017: -326.433
2016: -243.427

Overskudsgrad
2018: -10,0
2017: -8,2
2016: -6,2

Kilde: Aldi Danmark ApS, årsrapport for 1. januar - 31. december 2018.

Tuesday den 25 February 2020 kl. 09:31 af: Kristian Holgersen

Aldi-koncernen i Tyskland fortsætter med at sende ekstra kapital nordpå til den danske forretning.

Endnu en gang får Aldi Danmark en hjælpende hånd fra ejerne i Tyskland.

Den hårdt ramte discountkæde har netop modtaget en kapitalforhøjelse på 56 millioner kroner til kurs 200 - svarende til et samlet beløb på 112 millioner - fremgår det af en opdatering i cvr-registret.

Strømmen af kapital er nærmest blevet en fast føljeton. I maj og november sidste år kunne Aldi offentliggøre indsprøjtninger på 300 millioner, mens der i årene forinden også har været yderligere eksempler på overførsler.

Aldi Danmark har gennem en længere periode været i færd med at modernisere kæden og udvide antallet af butikker. Og det koster penge, har topchefen forklaret i flere omgange.

- Når vi har brug for pengene, så har vi en hotline, vi kan ringe til og fortælle om planerne, sagde den administrerende direktør, Finn Tang, til Børsen helt tilbage i august 2018. 

- Og så får vi selvfølgelig tilført den kapital, som vi har brug for til at revitalisere den danske forretning. Men der er ingen grund til at have flere penge stående, hvis vi ikke har brug for dem her og nu, fortsatte han.

Årsregnskabet er på vej

Nøgletallene for 2019 er endnu ikke lagt frem, men årsrapporten for Aldi Danmark plejer at ligge klar i maj måned.

Sidste år kunne discountkæden præsentere et underskud på 381 millioner kroner. Det var en tilbagegang på 55 millioner i forhold til året før og ikke helt i tråd med forventningerne.

- En forandringsproces i den størrelse koster penge, og vi forventer heller ikke, at transformationen vender udviklingen lige foreløbigt, sagde han i en pressemeddelelse.

- Men vores tiltro til den omstilling, vi er i gang med på den lange bane, er stor - og Aldi står klar til fremtidens detailmarked, fortsætter han.

Revitaliseringen har blandt andet betydet, at antallet af personale på hovedkontoret i Albertslund er fordoblet, mens medarbejdere i alle kædens bliver efteruddannet gennem kurser og undervisning.

På kampagnesiden har Aldi desuden for første gang forsøgt sig med reklamer på tv. Det sker med kampagnen Al’di ting du ikke vidste.

LÆS OGSÅ: 7-Eleven henter topfigur fra discountkæde



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD