Direktør i discountkæde: Italienerne ryster på hovedet af os
Danske fødevarer er alt for billige i forhold til kvaliteten, mener indkøbsdirektøren for discountkæde.
Italienske leverandører ryster ligefrem på hovedet, når de ser den pris, danske forbrugere skal betale for deres pasta.
For i Danmark er fødevarer nemlig alt for lavt prissat i forhold til den høje kvalitet. Sådan lyder udmeldingen fra indkøbsdirektøren i Rema 1000 i et interview med Landbrugsavisen, hvor han efterlyser mere respekt for danske fødevarer - og omkostningerne for at producere dem.
- Udfordringen er, at forbrugerne ikke bruger ret meget af den disponible indkomst på fødevarer sammenlignet med andre lande. Derfor er danske fødevarer urimeligt billige, siger Anders René Jensen til avisen.
Ifølge Anders René Jensen har detailhandlen også en del af ansvaret. Men det er umuligt at rulle udviklingen tilbage på egen hånd, fordi en strøm af dagligvarebutikker har skærpet konkurrencen på området.
Rema 1000 har i skrivende stund 344 butikker i Danmark. Den næste åbner allerede på torsdag i midtjyske Ikast.
LÆS OGSÅ: Rema 1000-direktør om succesfuld app: - Det er syret
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Coop åbner et nyt kapitel i driften af ny discountkæde
Kæde siger nu fra over for chikane fra kunderne
Stor kæde af genbrugsbutikker slår salgsrekord
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops