Coop opruster i kampen mod discount: Egne mærker er våbnet
Varer fra Coops egne mærker skal fylde langt mere i kundernes indkøbskurve. Det er målet for et kæmpe fremstød.
Dagligvarekoncernen Coop præsenterer nu det seneste træk i kampen mod discountkæderne.
Under parolen “Mere værdi for pengene” bliver det største kampagnefremstød i mange år bragt på banen for at styrke kundernes opmærksomhed på koncernens egne mærker.
Kampagnen fokuserer i særlig grad på serien under Coops eget navn, som tæller over 5.000 varer og omsætter for et “betydeligt milliardbeløb” hvert år. Målet er at øge salget af Coop-serien med cirka 300 millioner.
- Vi ved, at forbrugerne er meget bevidste om pris og vil have værdi for deres penge, siger Amelie de Geer i en pressemeddelelse. Hun er food-direktør i Coop.
- Med Coop-serien får kunderne netop det. Vi vil derfor med kampagnen gøre opmærksom på, at der er en meget nem måde at spare penge på i det daglige, nemlig ved at vælge vores egne mærker, fortsætter hun.
Coop har flere egne mærker på hylderne, heriblandt Änglamark, som hører til blandt de mest kendte af sin slags i dagligvarebranchen. På det punkt halter Coop-serien en smule efter.
Kampagnen indledes i denne uge i Kvickly, SuperBrugsen Dagli´Brugsen og Fakta. Den kommer til at køre i de to kommende måneder med tilbud, massiv eksponering i butikkerne og i Coops app.
Alle Coops egne mærker - Coop, Änglamark, X-tra, Smag Forskellen og 365 - er en del af kampagnen.
LÆS OGSÅ: Kædedirektør forlader Coop og trækker i Matas-trøjen
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Coop åbner et nyt kapitel i driften af ny discountkæde
Kæde siger nu fra over for chikane fra kunderne
Stor kæde af genbrugsbutikker slår salgsrekord
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops