Dansker sætter sig i formandsstolen hos modegigant
Der bliver skiftet ud på to pladser i den absolutte top hos modegiganten Asos, som kæmper med lavere vækst end ventet.
En af de største tøjbutikker på nettet - Asos - skifter adm. direktør og bestyrelsesformand.
Den nye formand er danske Jørgen Lindemann, som hidtil har været menigt medlem af bestyrelsen. Han afløser Ian Dyson efter ni år på posten.
Jørgen Lindemann har i forvejen en række bestyrelsesposter - blandt andet har han været formand for modeplatformen Miinto i snart halvandet år.
Stillingen som adm. direktør er gået til José Antonio Ramos Calamonte - den hidtidige kommercielle direktør - som overtager posten fra Nick Beighton.
- Bestyrelsen i Asos stiller skarpt på at sikre, at vi fortsætter med at gøre fremskridt i forhold til vores strategi på trods af de usete eksterne udfordringer, som virksomheden står over for, udtaler Jørgen Lindemann i en pressemeddelelse.
- Jeg ser frem til at arbejde sammen med José og resten af teamet, siger han.
Sænke forventningerne
Samme dag som offentliggørelsen af ændringerne i toppen har Asos nedjusteret forventningerne til hele året, hvor modegiganten sigter efter en salgsvækst på 4-7 procent. Tidligere var det op mod 15 procent.
Blandt årsagerne er inflationen og påvirkningen af forbrugernes vaner, forklarer Mat Dunn, COO i Asos.
- Hvad der nu står klart, baseret på den betydelige stigning i retuneringer, som vi har set, er, at det inflationspres i stigende grad påvirker vores kunders indkøbsadfærd, siger han og fortsætter:
- Det er for tidligt at sige, hvor længe det nuværende mønster af kundeadfærd vil fortsætte, men vi tager hurtige og afgørende skridt for at minimere påvirkningerne.
LÆS OGSÅ: Kendt modebrand kæmper: - Vi aner ikke, hvor vi havner
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops