Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Brillekæde ender et mulehår fra milliarden

Foto: detailfolk.dk



Monday den 6 August 2018 kl. 10:40 af: Kristian Holgersen

 

Salget holder sig lige under den magiske milliard hos brillekæden Louis Nielsen, der sigter efter en markedsandel på 50 procent.

Hos Louis Nielsen har man flere gange luftet en målsætning om at sidde på halvdelen af brillemarkedet inden for få år.

Så mange briller og linser sælger kæden med 76 butikker endnu ikke, men i det seneste årsregnskab for 2017/18 er der trods alt fremgang at spore.

Som tendensen har været de foregående år fortsætter omsætningen med at vokse - denne gang med næsten seks procent - og lander på 991 millioner kroner. Bundlinjen kan dog ikke holde samme tempo og går en smule tilbage til 59,4 millioner.

Ifølge Finans skyldes det især ansættelsen af nye medarbejdere, som har lagt 30 millioner kroner oven i lønomkostningerne. Og der kan nemt være flere på vej.

- Vi tager det lidt henad vejen. Det er vigtigt for os, at kunderne kan få en tid inden for få dage, siger administrerende direktør Mads Nygaard til avisen.

LÆS OGSÅ: Optikerkæde holder sig over to milliarder



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD