Boozt.coms butik i Roskilde får international opmærksomhed
Der er ingen synlige kasseapparater i Boozt.coms nye fysiske butik, som har fået international opmærksomhed for sin indretning.
Boozt.com åbnede tidligere på året sin første fysiske butik i Roskilde under navnet Beauty by Boozt.com. Det skriver Børsen.
Butikken handler med kosmetik og har vakt stor opsigt på grund af sin indretning. Den er blandt andet med på en liste fra engelske Insider Trends over de 50 mest inspirerende detailbutikker
Indretningen byder eksempelvis på tykke gulvtæpper og en stor lysekrone. Samtidig er kasseapparaterne gemt væk, fordi betalingen sker direkte hos ekspedienterne.
- Der er en kæmpeinteresse blandt professionelle, både i kosmetikbranchen og i arkitekt- og indretningsbranchen. Det er fint, men vi går mere op i, hvad kunderne siger, og det er for tidligt at gøre det op endnu, siger adm. direktør Hermann Haraldsson til Børsen.
Netbutikker vil have mursten
Når netbutikker vælger at åbne fysiske butikker, så følger de en tendens på markedet. Fremover kan de såkaldte pure players nemlig gå hen og få det svært, sagde Troels Haugstrup, partner i konsulenthuset Impact, til Detailfolk inden sommerferien.
- Du skal have en vis volumen, før du kan overleve som pure player, hvis vi ser bort fra nogle helt små netbutikker, der overlever på deres egen niche, sagde han.
- Vi ser, at Amazon åbner fysiske butikker, og herhjemme åbner Coolshop fysiske butikker. WhiteAway er også et eksempel på en pure player, der er gået ind på det fysiske marked via Skousen. Så i fremtiden bliver den fysiske tilstedeværelse nok nødvendig for mange pure players, fortsatte han.
LÆS OGSÅ: Boozt.com vil ind på nyt marked i forandring
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Salling Group lukker ned for satsning på discountkæde
Makkerpar når langt forbi den halve milliard
Coop bider mærke i ændring af danskernes indkøbsvaner
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops