Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Boozt.com vil ind på nyt marked i forandring

Foto: Boozt.com/screendump



Thursday den 26 January 2017 kl. 09:35 - Kilde: Børsen

Butikken Boozt.com, der sælger mode på nettet, vil sælge en ny type produkter og samtidig sælge dem via en ny type butik.

Markedet for make-up på nettet har længe været ganske lille. Men det vil Boozt.com nu lave om på. Onlineforretningen, der ellers har specialiseret sig i salg af mode, vil nu ind på kosmetikmarkedet. Det skriver Børsen.

Boozt.com har derfor valgt at investere et tocifret millionbeløb for at kunne tilbyde kosmetik på nettet. Kosmetikmarkedet er ellers domineret af Matas, der primært sælger sine produkter i fysiske butikker.

- Vores kunder er allerede i midt- og premiumsegmentet. Og for mange af dem er det naturligt at købe deres kosmetik på nettet, siger administrerende direktør, Hermann Haraldsson, til Børsen.

Bootz.com omsatte sidste år for 1,6 milliarder svenske kroner og nåede 800.000 kunder. De kunder kan nu se frem til at kunne købe mærker som Lancome, Ole Henriksen og Biotherm.

Udover en ny satsning på kosmetik, vil Boozt.com også åbne sin første fysiske butik i år. Den kommer til at ligge på RO's Torv i Roskilde. Idéen med butikken er at skabe nye oplevelser for kunden. 

- Hovedparten af købene inden for kosmetik er genkøb, hvor folk køber en ny dåse eller pakke af det samme produkt. Og det kan de lige så godt gøre på nettet, så hvis vi skal lokke dem ind i butikkerne, skal der være noget mere, siger Hermann Haraldsson.

LÆS OGSÅ: Næsten halvdelen af tøjet fra denne netbutik returneres

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD