Boozt.com vil ind på nyt marked i forandring
Butikken Boozt.com, der sælger mode på nettet, vil sælge en ny type produkter og samtidig sælge dem via en ny type butik.
Markedet for make-up på nettet har længe været ganske lille. Men det vil Boozt.com nu lave om på. Onlineforretningen, der ellers har specialiseret sig i salg af mode, vil nu ind på kosmetikmarkedet. Det skriver Børsen.
Boozt.com har derfor valgt at investere et tocifret millionbeløb for at kunne tilbyde kosmetik på nettet. Kosmetikmarkedet er ellers domineret af Matas, der primært sælger sine produkter i fysiske butikker.
- Vores kunder er allerede i midt- og premiumsegmentet. Og for mange af dem er det naturligt at købe deres kosmetik på nettet, siger administrerende direktør, Hermann Haraldsson, til Børsen.
Bootz.com omsatte sidste år for 1,6 milliarder svenske kroner og nåede 800.000 kunder. De kunder kan nu se frem til at kunne købe mærker som Lancome, Ole Henriksen og Biotherm.
Udover en ny satsning på kosmetik, vil Boozt.com også åbne sin første fysiske butik i år. Den kommer til at ligge på RO's Torv i Roskilde. Idéen med butikken er at skabe nye oplevelser for kunden.
- Hovedparten af købene inden for kosmetik er genkøb, hvor folk køber en ny dåse eller pakke af det samme produkt. Og det kan de lige så godt gøre på nettet, så hvis vi skal lokke dem ind i butikkerne, skal der være noget mere, siger Hermann Haraldsson.
LÆS OGSÅ: Næsten halvdelen af tøjet fra denne netbutik returneres
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ankerbutik trækker stikket i kriseramt shoppingcenter
Tjener millioner på ejendomme til detailhandlen
Lidl kommer på maven af store danske sportsstjerner
Her har danske virksomheder flest følgere på sociale medier
Massiv satsning skal sende salget på himmelflugt i Søstrene Grene
Detailsalget tager igen et lille skridt i den rigtige retning
Så meget koster en ufærdig dagligvarebutik
Lidl-direktør: - Selv rygerne kommer stadig og handler hos os
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Ankerbutik trækker stikket i kriseramt shoppingcenter
Tjener millioner på ejendomme til detailhandlen
Lidl kommer på maven af store danske sportsstjerner
Her har danske virksomheder flest følgere på sociale medier
Massiv satsning skal sende salget på himmelflugt i Søstrene Grene
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops