Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Næsten halvdelen af tøjet fra denne netbutik returneres





Thursday den 19 May 2016 kl. 11:15 af: Lise Møller Schilder

Forbrugerne er begyndt at bruge deres stue som omklædningsrum, vurderer netbutik, som får 40 procent af sit solgte tøj retur.

En ny undersøgelse fra den dansk-svenske modeshop på nettet Boozt.com viser, at 40 procent af kundernes køb sendes retur. Det skriver Boozt.com i en pressemeddelelse.

Boozt.com sender i gennemsnit 400.000 varer ud til sine kunder om måneden. Heraf kommer 160.000 tilbage. Kvinderne sender mere end 40 procent retur, mens mændene og børnene sender henholdsvis 22 og 10 procent retur.

Både god og dårlig udvikling

Udviklingen er både god og dårlig. De negative konsekvenser er, at porto i dag koster  Boozt.com cirka 8-9 procent af omsætningen. De positive konsekvenser er, at kunderne begynder at betragte deres stue som et prøverum.  

- Vi elsker returvarer, og vi er glade for, at det er blevet en lige så naturlig del af nethandel at returnere sine varer, som det har været i de fysiske butikker de seneste mange år. Det tyder på, at danskerne i højere grad har fået øjnene op for, hvor nemt det er at købe tøj over nettet. Jeg synes ikke, der er nogen grund til at blive irriteret over det – tværtimod, siger Hermann Haraldsson, administrerende direktør hos Boozt.com, i pressemeddelelsen.

Højere returprocent end gennemsnittet

Tallene fra Boozt.com er generelt højere, end de tal som interesseorganisationen for nethandel FDIH har indsamlet. Det skriver Dansk Detail. FDIH er nået frem til, at der i Danmark er en overordnet returrate på 2,5 procent for alle netvare. Returneringen er dog noget højere i FDIH's kategori "tøj, sko og smykker". Den lå på 4,6 procent i 2015.

FDIH's undersøgelse viser også, at returprocenten er ligelidt fordelt mellem mænd og kvinder. Her adskiller undersøgelserne sig altså også.

Boozt.com startede i 2009 og forhandler i dag over 400 skandinaviske og internationale fashion brands.

LÆS OGSÅ: Derfor snyder netbutikker sig selv



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD