Næsten halvdelen af tøjet fra denne netbutik returneres
Forbrugerne er begyndt at bruge deres stue som omklædningsrum, vurderer netbutik, som får 40 procent af sit solgte tøj retur.
En ny undersøgelse fra den dansk-svenske modeshop på nettet Boozt.com viser, at 40 procent af kundernes køb sendes retur. Det skriver Boozt.com i en pressemeddelelse.
Boozt.com sender i gennemsnit 400.000 varer ud til sine kunder om måneden. Heraf kommer 160.000 tilbage. Kvinderne sender mere end 40 procent retur, mens mændene og børnene sender henholdsvis 22 og 10 procent retur.
Både god og dårlig udvikling
Udviklingen er både god og dårlig. De negative konsekvenser er, at porto i dag koster Boozt.com cirka 8-9 procent af omsætningen. De positive konsekvenser er, at kunderne begynder at betragte deres stue som et prøverum.
- Vi elsker returvarer, og vi er glade for, at det er blevet en lige så naturlig del af nethandel at returnere sine varer, som det har været i de fysiske butikker de seneste mange år. Det tyder på, at danskerne i højere grad har fået øjnene op for, hvor nemt det er at købe tøj over nettet. Jeg synes ikke, der er nogen grund til at blive irriteret over det – tværtimod, siger Hermann Haraldsson, administrerende direktør hos Boozt.com, i pressemeddelelsen.
Højere returprocent end gennemsnittet
Tallene fra Boozt.com er generelt højere, end de tal som interesseorganisationen for nethandel FDIH har indsamlet. Det skriver Dansk Detail. FDIH er nået frem til, at der i Danmark er en overordnet returrate på 2,5 procent for alle netvare. Returneringen er dog noget højere i FDIH's kategori "tøj, sko og smykker". Den lå på 4,6 procent i 2015.
FDIH's undersøgelse viser også, at returprocenten er ligelidt fordelt mellem mænd og kvinder. Her adskiller undersøgelserne sig altså også.
Boozt.com startede i 2009 og forhandler i dag over 400 skandinaviske og internationale fashion brands.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter