Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Hurtigtvoksende Boozt: Her er vores nye satsninger

Foto: Boozt.com/screendump



Tuesday den 29 March 2016 kl. 06:10 af: Søren Duran Duus

Boozt.com har søsat nye tiltag i kampen for at blive Skandinaviens førende online-modevirksomhed. Generelt har Boozt fokus på tre områder.

Mens danske Stylepit med næb og kløer kæmper for at komme tilbage i kampen om at blive blandt de førende online-modevirksomheder, er motoren hos dansk-svenske Boozt.com anderledes velsmurt.

For selvom Boozt ikke offentliggør årsregnskaber, går det ifølge portalens marketingchef Peter G. Jørgensen ’rigtig godt’.

Det fortæller han i et interview med detailfolk.dk.

- Vi er kommet godt i gang med 2016, hvor vi er klar til at gøre det endnu bedre. Vi tror på, at der er meget mere vækst at hente i de kommende år ved at skabe en endnu bedre kundeoplevelse og gøre det nemt og enkelt for førstegangskunder at købe online, forklarer Peter G. Jørgensen.

Boozts omsætning er gået fra 0 til 1 milliard kroner på fire år.

- I 2015 lavede vi overskud. Det er vores mål at skabe Skandinaviens førende online-butik og fortsætte væksten i 2016. I de to første måneder af 2016 ser vi en vækst i omsætningen på 105 procent i forhold til sidste år, siger Peter G. Jørgensen.

LÆS OGSÅ: Vild vækst og store planer for Zalando

Nye satsninger

Boozt er i dag vokset til en virksomhed med 160 ansatte bestående af 24 nationaliteter, der afsætter tøj fra omkring 400 commercial og premium brands.

- Vi har gennem de seneste år fået opbygget en stor bredde, dybde og kvalitet i de brands, vi har. Vi gør meget ud af at have de nyeste styles, uanset om det er Hugo Boss, Tiger of Sweden eller Ralph Lauren. Man skal altid kunne finde hele den nyeste kollektion hos os. Hvis Hugo Boss har introduceret 100 nye styles, så er vi ikke fedtede og køber ti. Vi har købt 80-90 procent af alle nye styles hver eneste sæson. Det giver en rigtig god kundeoplevelse, siger Peter G. Jørgensen og fortæller om Boozts nye satsninger:

- Vi har købt langt flere styles fra skandinaviske og internationale brands til denne sæson – spring & summer. Vi har også lige introduceret athleisure – sport og activewear, der ikke kun bruges til fitness og løb, men også i højere grad bruges i fritiden. Hvis man ser på USA, så er ‘yoga, tights and leggings’ den hurtigst voksende fashion trend.

- Udover sport introducerer vi solbriller. Kunderne vil finde alt fra entry price-solbriller til luksusmodeller, og vi regner med at kunne tilbyde mere end 50 brands til kvinder, mænd og børn. Vi har Nordens største udvalg: Om det er Prada, Ralph Lauren, Ray Ban, Gucci, Tom Ford eller Han Kjøbenhavn, så har vi dem, fortæller Peter G. Jørgensen.

LÆS OGSÅ: Hårdt pressede tøjbutikker går nye veje

Størrelse er afgørende

- I sommeren 2015 fik I tilført ekstra kapital på 200 millioner kroner. Hvad skal pengene bruges til?

- Vi skal gøre mere af det samme – sikre at vi køber flere styles fra de rette brands og tilføje nye mærker. Fokus er dog fortsat i Norden, hvor der er meget plads til at vokse. Det er alt sammen en del af vores strategi om at blive en større virksomhed. Hvis du er en lille spiller på det her marked, så har du ikke en chance. Vi tror, der bliver to-tre store spillere, som tager det hele, og vi vil være én af dem.

- I øjeblikket er vi i top-tre i Skandinavien, og vi har markant vækst – de første to måneder ser vi en vækst på 105 procent i revenue YoY (year on year). Vi har fået en række investeringer, som skal hjælpe os til at blive endnu større og til at kunne tilbyde vores kunder et endnu større udvalg – og så skal vi fokusere stenhårdt på fortsat at optimere kundeoplevelsen.

- For at kunne klare sig i nethandlen er størrelse afgørende. Ellers kan du ikke skabe de nødvendige stordriftsfordele. Og hvis man ikke har volumen, kan man ikke konkurrere, fremhæver Boozt.com's marketingchef over for detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Boozt.com opruster i netkrig

Tre vigtige ting

Bootz sælger tøj til aldersgruppen 25 til 55 år. Modeportalen skiller sig derfor ud fra andre portaler, der primært sælger tøj til aldersgruppen 18 til 25 år.

Men hvordan skal Boozt.com fremover differentiere sig fra sine konkurrenter?

- Det, der er afgørende for at få succes, er, at man investerer og får virksomheden til at vokse. På den måde kan man få stordriftsfordele. Derfor lægger vi mange kræfter i at investere i automatisering. Det handler om at give kunderne en oplevelse af, at det er nemt, hurtigt og problemfrit at bestille tøj fra Boozt.com, forklarer Peter G. Jørgensen.

LÆS OGSÅ: Efter Stylepit-opkøb: Der er ingen tricks eller smutveje



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD