Hårdt pressede tøjbutikker går nye veje
Flere og flere køber tøj over nettet, og det presser de små tøjbutikker, som ikke har råd til at starte egen hjemmeside.
Fire ud af 10 tøjbutikker kører med underskud. Det viser en undersøgelse fra Deloitte. Mange tøjbutikker bliver presset af den stigende handel med tøj over nettet, men hvis de ikke selv har mulighed for at starte en hjemmeside, kan de i stedet vælge at blive en del af modesiden miinto.dk. Og det er der flere og flere, der gør. Det skriver Finans.
Miinto.dk havde i 2015 en omsætningen på 337,5 millioner kroner, hvilket svarer til en årlig vækst på 16 procent.
- Vi kan klart mærke, at butikkerne har indset, at fjenden hverken er internettet eller danske webshops. Fjenden er derimod, at forbrugerne går til udenlandske sites. Fra butikkernes side er der kommet en langt større vilje til at være med, siger direktør og medstifter i Miinto, Konrad Kierklo, til Finans.
Nettet = større omsætning
En af de butiksejere, som har haft gavn af Miinto.dk, er Morten Stig, som ejer en herretøjstøjbutik i Aalborg.
- Det har styrket vores salg, at vi er kommet med i Miinto. Vi har kun været med siden september, så om vi får noget ud af det på lang sigt, det vil tiden vise. Men faktum er, at vi har omsat for mere, efter vi er kommet online, siger Morten Stig til Finans.
LÆS OGSÅ: Derfor gavner nethandel også fysiske butikker
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter