Vild vækst og store planer for modegigant
Onlinekæmpen Zalando, der sælger mode over nettet, har fremlagt årsregnskab, som viser vækst og store ambitioner.
Det går godt for tyske Zalando, der sælger tøj, sko og tilbehør til både kvinder, børn og mænd over nettet. I løbet af 2015 havde Zalandos hjemmeside 138 millioner besøg om måneden. Det skriver Zalando i sin årsrapport.
Rapporten viser også, at Zalando øgede sin omsætning i 2015 i forhold til året før med 34 procent, således at omsætningen nu er oppe på næsten 3 milliarder euro, hvilket svarer til 22 milliarder kroner. Overskudsgraden endte på 3,6 procent, hvilket er en smule lavere end sidste år, hvor den lå på 3,7 procent. Faldet skyldes investeringer i nye forretningsplatforme og marketing.
- På grund af et stærkt fokus på mobil- og app-udvikling, er den mobile trafik steget fra 48 procent til 60 procent siden sidste år, mens app-downloads er mere end fordoblet til 16 millioner i 2015, fra omkring 7 millioner i 2014. Zalandos brand værdi blev styrket gennem vellykkede fælles kampagner med brandpartnere. Resultatet er, at antallet af aktive kunder steg med 22 procent til næsten 18 millioner ved årets udgang, og den gennemsnitlige ordrer per aktive kunde aldrig har været højere, skriver Zalando i en pressemeddelelse.
Store investeringer
Zalando gør i årsregnskabet opmærksom på, at man regner med at gennemføre store investeringer fremover for på sigt at opnå en markedsandel af det samlede europæiske marked for salg af mode på 5 procent.
Lige nu er Zalandos andel på 1 procent af det samlede marked for salg af modetøj i Europa. Det vil særligt være investeringer i den teknologiske udvikling, som Zalando fremover kommer til at satse på.
- Vi ønsker, at vores hold driver projekter fremad, som vil gøre os succesfulde over de næste årtier, skriver Zalando i årsrapporten.
I 2015 havde Zalando en IT-afdeling bestående af 1000 mennesker. Samlet set beskæftiger Zalando næsten 10.000 medarbejdere.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter