Zalando køber sig ind i kriseramt modemesse
Den tyske onlinegigant går nye veje og har investeret i en modemesse, der har været plaget af økonomiske problemer.
Netgiganten Zalando bevæger sig nu ind på et helt nyt område.
Den tyske modegigant har investeret i den kriseramte Berliner-baserede Bread & Butter-modemesse, der i december sidste år måtte indsende en konkursbegæring for derefter at genopstå i 2015. Med Zalando med om bord som investor håber messemastodonenten på at kunne være ude af insolvensbehandlingen i oktober 2015. Det skriver Bread & Butter i en pressemeddelelse.
- Med hjælp fra den nye investor er B&B nu fremtidssikret og kan ledes ud af insolvens i indeværende år, siger kurator Christian Graf Brockdorff fra BBL Bernsau Brockroff & Partner.
Selv betegner Bred & Butter Zalando som et godt match, der kan udvikle Berlin som modedestination. Hovedfokus er dog nu på den planlagte sommermesse, der finder sted fra den 7. til den 9. juli i den tidligere lufthavn i Berlin, Tempelhof.
Historien melder ikke noget om, hvor stor en andel af Bred & Butter, Zalando overtager, eller hvor meget den tyske onlinegigant har investeret i modemessen.
Bread & Butter er en modemesse med fokus på den moderne urbane livsstil. Zalando blev grundlagt i 2008 og kunne i marts for første gang nogensinde melde om en positiv drift.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter