Derfor snyder netbutikker sig selv
Selvom mange ejer en smartphone, så forsømmer de danske webbutikker det potentiale, som mobil-besøgende har - det koster på bundlinjen.
Flere og flere kunder bruger deres smartphone, når de besøger netbutikker.
Men selvom 73 procent af danskerne ejer en smartphone, så forsømmer de danske webshops det potentiale, som mobil-besøgende har. Og det koster kroner på bundlinjen, forklarer Ole Nielsen, direktør i webbureauet MCB.
Ifølge direktøren er det de færreste E-købmænd, der bruger én tredjedel af deres tid på at arbejde med deres mobilshop, selvom næsten én tredjedel af deres besøgende kommer via mobilenheder.
Ole Nielsen fortæller, at deres nyeste undersøgelse af mobiladfærd viser, at 30,9 procent af trafikken til en B2C-shop i gennemsnit kommer fra mobilenheder, hvilket er en vækst på 35,89 procent i forhold til 2014.
For B2B-shops udgør mobiltrafikken i gennemsnit 13,56 procent i 2015, hvilket er en vækst på 25,79 procent fra 2014.
- Selvom mobiltrafikken vokser voldsomt både for B2B- og B2C-shops, så prioriterer langt de fleste E-købmænd ikke kanalen set i forhold til dens potentiale, forklarer Ole Nielsen til detailfolk.dk.
LÆS OGSÅ: Derfor dropper dansk butikskæde sin netbutik
Meget at hente
Direktøren i webbureauet MCB mener, at der er tale om et stort, uforløst potentiale hos langt de fleste webshops, også selvom samme undersøgelse fra MCB viser, at selvom mobiltrafikken stiger, så konverterer desktop-besøgende i gennemsnit 2,5 gange bedre end mobil-besøgende.
Ifølge Ole Nielsen kan den lavere konverteringsrate på mobil være grunden til, at mange netbutik-ejere ikke prioriterer kanalen, men Ole Nielsen mener, at der er meget at hente på at skabe en tilpasset mobil-oplevelse, uanset konverteringsraten:
- Der findes et hav af anledninger og små øjeblikke i hverdagen, hvor man spørger sin smartphone til råds. Hvis man som E-købmand, ikke alene overser disse, men direkte ignorerer sine mobil-besøgende, så snyder E-købmanden sig selv for mange potentielle kunder, fordi de mobil-besøgende har fået et dårligt førstegangsindtryk.
Tal fra Google
Tal fra Google viser, at 82 procent af smartphone-brugere ’spørger’ smartphonen til råds omkring et givent produkt, når de står i en butik.
Ligeledes vender 66 procent af smartphone-brugere sig mod telefonen, hvis de vil vide mere om et produkt, som de netop har set i en tv-reklame.
LÆS OGSÅ: Ny netbutik afslører: Her er vores forretningsmodel
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter