Boozt.com vil ind på nyt marked i forandring
Butikken Boozt.com, der sælger mode på nettet, vil sælge en ny type produkter og samtidig sælge dem via en ny type butik.
Markedet for make-up på nettet har længe været ganske lille. Men det vil Boozt.com nu lave om på. Onlineforretningen, der ellers har specialiseret sig i salg af mode, vil nu ind på kosmetikmarkedet. Det skriver Børsen.
Boozt.com har derfor valgt at investere et tocifret millionbeløb for at kunne tilbyde kosmetik på nettet. Kosmetikmarkedet er ellers domineret af Matas, der primært sælger sine produkter i fysiske butikker.
- Vores kunder er allerede i midt- og premiumsegmentet. Og for mange af dem er det naturligt at købe deres kosmetik på nettet, siger administrerende direktør, Hermann Haraldsson, til Børsen.
Bootz.com omsatte sidste år for 1,6 milliarder svenske kroner og nåede 800.000 kunder. De kunder kan nu se frem til at kunne købe mærker som Lancome, Ole Henriksen og Biotherm.
Udover en ny satsning på kosmetik, vil Boozt.com også åbne sin første fysiske butik i år. Den kommer til at ligge på RO's Torv i Roskilde. Idéen med butikken er at skabe nye oplevelser for kunden.
- Hovedparten af købene inden for kosmetik er genkøb, hvor folk køber en ny dåse eller pakke af det samme produkt. Og det kan de lige så godt gøre på nettet, så hvis vi skal lokke dem ind i butikkerne, skal der være noget mere, siger Hermann Haraldsson.
LÆS OGSÅ: Næsten halvdelen af tøjet fra denne netbutik returneres
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter