Voldsom udgiftspost koster designbrand en rekord på bundlinjen
Salget har aldrig været bedre hos nordjysk designbrand, hvor der var lagt i kakkelovnen til et rekordoverskud. Men så steg fragtpriserne.
Designbrandet SackIt, som blandt andet sælger møbler og elektronik på nettet, har for ottende år i træk sat rekord på toplinjen.
Desværre følger overskuddet ikke med i samme fart, viser årsregnskabet for 2021, hvor der står 2,4 millioner kroner på bundlinjen. Året før var beløbet oppe på 4,1 millioner.
Årsagen er fragtpriserne, som i løbet af 2021 steg til det tidobbelte, skriver Sackit i en pressemeddelelse. Forsinkede leverancer og vareknaphed spiller også ind.
- De store udfordringer i forsyningskæderne kostede os et betydeligt millionbeløb sidste år og fik os til at tænke i nye baner, fortæller direktør og stifter af Sackit, Kristoffer Glerup.
Virksomheden har blandt andet forhandlet nye fragtaftaler hjem og er lige nu i gang med at flytte dele af produktionen fra Asien tættere på Danmark.
- I 2022 stiler SACKit mod omsætningsrekord for 9. år i træk. Virksomheden budgetterer med en vækst i omsætningen på 30 procent og forventer på den baggrund et markant bedre resultat på bundlinjen end i 2021, fremgår det af pressemeddelelsen.
LÆS OGSÅ: Erfaren erhvervsmand bliver topfigur hos dansk designbrand
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops