Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Væksten går et lille gear ned i rekordregnskab fra Rema 1000

Foto: detailfolk.dk



FAKTA

Detailomsætning eks. moms (t.kr.)
2019: 16.761.662
2018: 15.407.596
2017: 13.857.113
2016: 12.341.922
2015: 11.401.756

Omsætningsvækst
2019: 8,8 %
2018: 11,2 %
2017: 12,3 %
2016: 8,2 %
2015: 9,2 %

Årets resultat (t.kr.)
2019: 421.644
2018: 377.247
2017: 367.384
2016: 292.076
2015: 254.270

Antal butikker
2019: 343
2018: 326
2017: 304
2016: 284
2015: 270

Kilde: Rema 1000 Danmark A/S, Årsrapport 2019

Tuesday den 10 March 2020 kl. 11:39 af: Kristian Holgersen

Der er stor tilfredshed at spore hos Rema 1000, som netop har fremlagt danske nøgletal for 2019. Men væksten går en smule langsommere.

Rema 1000 har stadig et rigtig godt greb i de danske forbrugere. Det viser nøgletallene for 2019, som netop er lagt frem.

Detailomsætningen for discountkæden, der er oppe på at have 343 danske butikker, lyder på 16,7 milliarder kroner eksklusiv moms - en klar fremgang i forhold til sidste års rekord på 15,4 milliarder.

- Det er et meget tilfredsstillende regnskab for os, skriver kommunikationschef Jonas Schrøder i en mail til Detailfolk.

I procent ligger omsætningsvæksten på 8,8 procent, og det er faktisk lidt under niveau. Men det har en forklaring.

- De to foregående år var ekstraordinært præget af blandt andet Kiwis lukning og dermed øget omsætning for os - så kigger du på 2016 og 2015, er vi tilbage på samme niveau her i 2019, skriver Jonas Schrøder.

Købmænd tjener millioner

Den samlede bundlinje lyder på små 422 millioner kroner, mens den gennemsnitlige indtjening for de enkelte købmænd i kæden er på 1,4 millioner kroner.

- Vi er i et marked med små marginaler og dermed pres på indtjeningen, siger Henrik Burkal til Finans. Han er adm. direktør for Rema 1000.

- De selvstændige købmænd sikrer både egne og kædens samlede resultater gennem en balance mellem lokal tilpasning og det centrale koncept. På samme tid skal der være fokus på at skabe økonomiske resultater og være kundernes foretrukne butik, fortsætter han.

Ifølge Rema 1000 er markedsandelen steget fra 14,1 procent til 15,5 i 2019.

LÆS OGSÅ: Rema 1000-direktør om succesfuld app: - Det er syret



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD