Virksomheder jubler over sociale medier
Søstrene Grene og Butchers & Bicycles er blandt virksomheder, der har stor gavn af sociale medier til ekstremt billigt at booste salget.
- Vi er lykkedes med at øge salget i de eksisterende butikker med cirka 30 procent hen over de sidste tre år gennem et fokus på at styrke kundernes oplevelse i mødet med Søstrene Grene. Desuden har vi åbnet nye butikker, som gør at vi samtidig har øget distributionen og skabt ny forretningsudvikling.
Sådan siger Mads Jensen, marketingchef hos Søstrene Grene, til dagbladet Børsen.
Det sker i en kommentar til, at avisen skriver, at danske virksomheder oplever, hvordan Facebook har sparket gang i væksten og øget omsætningen op mod 300 procent. Slut er tiden med traditionelle annoncer i trykte medier.
Derfor oplagt at bruge
Også hos Butchers & Bicycles, der laver ladcykler, er Facebook vejen frem.
- Jeg kan slet ikke forestille mig, hvordan vi skulle nå til distribution i 17 lande på to år uden Facebook, siger Jakob Munk, medstifter af Butchers & Bicycles, til Børsen.
Butchers & Bicycles har eksisteret siden november 2013 og har udelukkende benyttet Facebook og Instagram som marketingværktøjer, hvilket ifølge Jakob Munk har skabt en vækst på 200-300 procent. de sidste par år.
Ifølge David Lorentzen, der er ekspert i annoncering på sociale medier som for eksempel Facebook, er den lave pris for annoncering samt en anden faktor årsag til virksomheders brug af sociale medier.
- Det virker, fordi du når de rette mennesker frem for at gætte dig til, hvem der er interesseret i dit produkt. Du kan helt konkret gå ind og finde de mennesker, der er interesserede i dit produkt, forklarer David Lorentzen til Børsen.
LÆS OGSÅ: Søstrene Grene opbygger loyalitet på sociale medier
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Læs artiklen her
Seneste nyheder
Milliardær på opkøb skaber god stemning i velkørende koncern
Erfaren detailprofil får ledende stilling i Coops lavpriskæder
Tålmodigt brødrepar åbner første butik på pengestærkt marked
Direktør advarer: Varer ligger og mister værdi i lukkede butikker
Rigmænd må til lommerne for at beskytte stor spisekæde
Udskældt netbutik går i tvangsopløsning
Jysk skifter navnet på de sidste 1.000 butikker
Dansk Erhverv: Sådan kunne en plan for genåbning se ud
Seneste afstemninger
Er det en fornuftig beslutning at lukke specialhandlen ned grundet smittespredning?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan endte den samlede Black Friday omsætning i år sammenlignet med 2019?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan forventer du Black Friday omsætningen bliver i år sammenlignet med 2019?
Bør butikkerne gennemføre Black Friday i 2020?
Mest læste nyheder
Erfaren detailprofil får ledende stilling i Coops lavpriskæder
Salling Group kommer med en appel til alle medarbejdere
Milliardær på opkøb skaber god stemning i velkørende koncern
Direktør advarer: Varer ligger og mister værdi i lukkede butikker
Seneste nyheder
Milliardær på opkøb skaber god stemning i velkørende koncern
Erfaren detailprofil får ledende stilling i Coops lavpriskæder
Tålmodigt brødrepar åbner første butik på pengestærkt marked
Direktør advarer: Varer ligger og mister værdi i lukkede butikker
Rigmænd må til lommerne for at beskytte stor spisekæde
Seneste blogindlæg
Den fysiske butiks største trussel!
6 tips til at gøre din webshop mere brugervenlig
Tobakslov skal være effektiv – men med en højere grad af metodefrihed til detailhandlen
Absurd ”Postmand Per-afgift" fra regeringen vil skade konkurrenceevnen og danske netbutikker
Amazons lancering i Sverige skærper nødvendigheden af fair og lige konkurrencevilkår