Topchef i Normal kritiserer store overskud hos andre virksomheder
Mens priserne er på himmelflugt, tjener store virksomheder enorme summer. Det stemmer ikke, mener direktøren i Normal.
I denne uge har den adm. direktør for Normal - Torben Mouritsen - allerede været ude efter leverandørerne, som han beskylder for at udnytte verdenssituationen til at hæve priserne urimeligt meget.
Og nu breder han så sin kritik endnu mere ud i et interview med Børsen.
- Mange virksomheder på tværs af brancher fortæller, at alt bliver meget dyrere, og at kunderne derfor skal betale højere priser, og det er der også i mange tilfælde reelle årsager bag, siger Torben Mouritsen til avisen.
- Men hvis man har en formodning om, at en stor del af det, som kunderne betaler ekstra, går direkte ned på bundlinjen, så er der grund til at undre sig. Så hænger det ikke sammen, siger Torben Mouritsen.
Samtidig undrer Salling Groups topchef - Per Bank - sig over, hvordan indtjeningen hos leverandørerne kan være så meget højere end i dagligvarehandlen.
LÆS OGSÅ: Siger leverandørernes priser imod: - Den bider vi altså ikke bare på
Læs hele artiklen på Børsen
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Stigende priser sender danskere i armene på digitale tilbudsaviser
Aldi: Danskerne retter blikket mod lave priser
Modtager millionbøde for at diktere forhandlernes priser
Leverandør om modekoncern: - Man bør ikke kunne dø på en måned
Afstemning
Seneste nyheder
Dagligvarebutik skal varme private boliger op
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops