Topchef for modekoncern kalder coronakrisen en gave
Først var der panik. Men nu står dansk modekoncern endnu stærkere end før coronakrisen, fortæller topchefen.
"Det, der ikke slår dig ihjel, gør dig stærkere" er en berømt sætning fra filosoffen Friedrich Nietzsche, som passer ganske godt på landets næststørste modekoncern, DK Company.
Til Børsen fortæller topchef Jens Poulsen nemlig, at koncernen står stærkere nu end før coronakrisen, selvom der nærmest opstod panik i foråret.
Siden begyndte DK Company at tilpasse forretningen, og dermed endte krisen med at være “en gave pakket ind i grimt papir,” som topchefen selv formulerer det.
- Corona har øget vores effektivitet i år og ikke mindst fremadrettet. Vi rejser mindre, sparer, hvor vi kan, hele vejen rundt, siger Jens Poulsen til Børsen.
- Går det godt, er der i hvert fald i vores branche en tendens til, at så stiger omkostningerne også meget hurtigt. Og vi har i år lært, at vi i vores iver for at vokse hidtil er løbet efter en masse tom omsætning – varer, du ikke tjener tilstrækkeligt meget på, siger han.
DK Company har 22 brands - herunder Saint Tropez, Blend og Gestuz. Antallet af helt og delvist ejede butikker ligger på 200, mens koncernen også har 16.000 engroskunder.
Det seneste årsregnskab, som gælder for 2019, viser en omsætning på 3,4 milliarder kroner og et overskud på 256 millioner før skat.
LÆS OGSÅ: Kommende modeboss møder ind til det første underskud i årevis
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Herretøjskæde overlever: Direktør vil bevare antallet af butikker
Dansk modebrand overtager lokalerne fra ikonisk butik
Dyr oprydning: Presset modekæde ramt af økonomisk tilbagefald
Chef for DK Company: Sådan vil vi gøre Saint Tropez rentabelt
Afstemning
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops