Topchef for modekoncern kalder coronakrisen en gave
Først var der panik. Men nu står dansk modekoncern endnu stærkere end før coronakrisen, fortæller topchefen.
"Det, der ikke slår dig ihjel, gør dig stærkere" er en berømt sætning fra filosoffen Friedrich Nietzsche, som passer ganske godt på landets næststørste modekoncern, DK Company.
Til Børsen fortæller topchef Jens Poulsen nemlig, at koncernen står stærkere nu end før coronakrisen, selvom der nærmest opstod panik i foråret.
Siden begyndte DK Company at tilpasse forretningen, og dermed endte krisen med at være “en gave pakket ind i grimt papir,” som topchefen selv formulerer det.
- Corona har øget vores effektivitet i år og ikke mindst fremadrettet. Vi rejser mindre, sparer, hvor vi kan, hele vejen rundt, siger Jens Poulsen til Børsen.
- Går det godt, er der i hvert fald i vores branche en tendens til, at så stiger omkostningerne også meget hurtigt. Og vi har i år lært, at vi i vores iver for at vokse hidtil er løbet efter en masse tom omsætning – varer, du ikke tjener tilstrækkeligt meget på, siger han.
DK Company har 22 brands - herunder Saint Tropez, Blend og Gestuz. Antallet af helt og delvist ejede butikker ligger på 200, mens koncernen også har 16.000 engroskunder.
Det seneste årsregnskab, som gælder for 2019, viser en omsætning på 3,4 milliarder kroner og et overskud på 256 millioner før skat.
LÆS OGSÅ: Kommende modeboss møder ind til det første underskud i årevis
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Herretøjskæde overlever: Direktør vil bevare antallet af butikker
Dansk modebrand overtager lokalerne fra ikonisk butik
Dyr oprydning: Presset modekæde ramt af økonomisk tilbagefald
Chef for DK Company: Sådan vil vi gøre Saint Tropez rentabelt
Afstemning
Seneste nyheder
Efter mange måneders pinsel: Konkursbølge ligger stadig på lur
Første måling sætter tal på glødende genåbningsdag i butikkerne
Da grænserne lukkede måtte Fleggaard tænke hurtigt
Verdenskendt netbutik kan ende i kløerne på danske myndigheder
Coop giver abonnementer et skud: For rivalen blev det en fuser
Topchef sætter advokater til at kulegrave genåbning
Studerende skal hjælpe dagligvarekoncern med ungdommen
Modebrand melder om massiv vækst: - Vi blev født i finanskrisen
Seneste afstemninger
Bør det forbydes for dagligvarebutikker at sælge non-food som tøj og elektronik når øvrige specialbutikker er tvangslukket?
Er det en fornuftig beslutning at lukke specialhandlen ned grundet smittespredning?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan endte den samlede Black Friday omsætning i år sammenlignet med 2019?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan forventer du Black Friday omsætningen bliver i år sammenlignet med 2019?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Efter mange måneders pinsel: Konkursbølge ligger stadig på lur
Første måling sætter tal på glødende genåbningsdag i butikkerne
Da grænserne lukkede måtte Fleggaard tænke hurtigt
Verdenskendt netbutik kan ende i kløerne på danske myndigheder
Coop giver abonnementer et skud: For rivalen blev det en fuser
Seneste blogindlæg
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter
Kære Mette F & Co.: stop venligst opfordringen til at handle online NU – I skader danske arbejdspladser
Den fysiske butiks største trussel!
6 tips til at gøre din webshop mere brugervenlig
Tobakslov skal være effektiv – men med en højere grad af metodefrihed til detailhandlen