Supermarkeder holder fast i duellen med discountbutikkerne
At discountbutikkerne skulle tabe markedsandele til supermarkederne under coronakrisen lå ikke i kortene. Men tendensen fortsætter.
Under coronakrisen begyndte supermarkederne at tage tabte markedsandele tilbage fra discountbutikkerne, som ellers har ædt sig mere og mere ind på markedet herhjemme.
Den opsigtsvækkende tendens ser ud til at fortsætte lidt endnu, skriver Finans, som har talt med flere dagligvarekæder.
- Pandemien har accelereret en række forbrugertrends, siger Per Østergaard Jacobsen til Finans. Han direktør i Efficiens og ekstern lektor på CBS.
- Mange har været mere låst til hjemmet end før uden rejser og udespisning. I stedet er der købt mere kvalitet i alle varekategorier.Øget kvalitetsbevidsthed kan supermarkederne i høj grad høste af, siger han.
Som samfundet vender tilbage til normalen, kan discountmarkedet måske gøre comeback, lyder det fra flere sider. Stigende råvarepriser kan også have en effekt.
LÆS OGSÅ: Dødt løb mellem to rivaliserende discountkæder
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops