Succesfuldt herretøjsmærke: Alt flyver ikke længere
Direktøren for dansk herretøjsmærke siger allerede nu, at 2023 bliver et langt mere udfordrende år.
Hos herretøjsmærket Les Deux har de gennem flere år haft snuden nede i et solidt vækstspor.
Til Børsen siger den adm. direktør - Andreas von der Heide - at 2022 blev virksomhedens bedste år nogensinde. Til gengæld ser 2023 langt mere udfordrende ud.
- Nogle forbrugere vil nok udsætte køb af et par nye bukser lidt, så vi skal ud og finde dem, der stadig gerne vil købe nyt tøj. Men det er blevet sværere nu, siger han til Børsen.
- I år flyver alting ikke som i 2022. Absolut ikke. Vi tilpasser også og fjerner nogle af de omkostninger, vi påtog os, da vi havde vækst på op til 70 pct. årligt, og måske vil vi lave mindre kollektioner. Kan vi i år holde vores salg og resultat fra 2022, så har vi gjort det godt. Men vi fortsætter vores internationalisering og har fokus på at øge eksporten, siger Andreas von der Heide.
Les Deux, der blev stiftet i 2011, har formået at tjene penge lige fra første færd. I sommeren 2019 åbnede virksomheden sin første fysiske butik, og siden er yderligere tre kommet til. De ligger i København og Aarhus.
Årsregnskabet for 2022 er endnu ikke lagt frem.
LES DEUX
Bruttofortjeneste
2021: 67.213 (TDKK)
2020: 44.586
2019: 24.464
Resultat af ordinær primær drift
2021: 40.271 (TDKK)
2020: 23.087
2019: 11.498
Årets resultat
2021: 30.850 (TDKK)
2020: 17.870
2019: 7.845
Kilde: LES DEUX ApS, Årsrapport for 2021
LÆS OGSÅ: Herretøjsbrand modtager pris for stærke resultater
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops