Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Stifter af kendt butikskæde fik nok af uhæderlighed i branchen

Foto: detailfolk.dk



Stifter af kendt butikskæde fik nok af uhæderlighed i branchen
Stifter Peter Lyngdorf

- HiFi Klubben har godt 95 fysiske butikker i Danmark, Norge, Sverige, Holland og Tyskland. På nettet har kæden fem nationale onlinebutikker.

- Koncernen bag HiFi Klubben, AudioNord International A/S, har også sit eget mærke - Argon - som bl.a. laver forstærkere og pladespillere.

Omsætning (DKK '000)
2019/20: 1.122.062
2018/19: 1.058.856
2017/18: 1.139.571

Primær drift (DKK '000)
2019/20: 23.459
2018/19: 28.732
2017/18: 32.415

Årets resultat (DKK '000)
2019/20: 17.504
2018/19: 20.217
2017/18: 32.730

Kilde: AudioNord International A/S

Thursday den 14 January 2021 kl. 10:36 af: Kristian Holgersen

For 40 år siden begyndte Peter Lyngdorf på sit livsværk, HiFi Klubben, som i dag har næsten 100 butikker. Han blev tændt af uhæderlighed.

En af de kendte butikskæder i Danmark har netop rundet et skarpt hjørne.

Gennem 40 år har HiFi Klubben nemlig solgt forstærkere, højttalere, pladespillere og alt muligt andet musikudstyr til sine kunder. 

Stifter Peter Lyngdorf begyndte på sit livsværk i de helt tidlige 1980’ere, fordi han havde fået nok af hifi-branchen, som ifølge ham var en jungle af overpriser og oppustede beskrivelser af produkterne.

- Da jeg startede Danmarks Hi-Fi Klub, var der meget uhæderlighed i branchen. Det oplevede jeg for eksempel, da hifi-bladene ”glemte” at indsætte mine første annoncer fordi de var for provokerende for de andre, siger Peter Lyngdorf i en pressemeddelelse.

- Dengang var der en modstand mod mit projekt fra mere etablerede forhandlere, der lukrerede på forbrugernes dårlige forudsætninger for at forholde sig kritiske til deres tilbud, siger han.

Nettet kan ikke stå alene

Siden 1980’erne er meget forandret. Men ifølge Peter Lyngdorf kan det stadig svært for kunderne at navigere på markedet for lydudstyr.

- Der er en enorm uigennemsigtighed i de anmeldelser, der er af produkter online. Og folk ved jo ikke hvem de kan stole på, så når der står ”super god lyd” i en reklame, så er det svært at vide, om det er rigtigt, siger han.

Af den grund HiFi Klubbens fysiske tilstedeværelse stadig vigtig, selvom nethandlen tager en større bid af kagen. I fremtiden vil HiFi Klubben satse mere på showrooms, og lade selve handlen foregå på nettet.

- Vi kan allerede se, at vores kunder har taget ideen om at prøve tingene i butikken og bestille det online til sig. Du kan læse nok så meget om et sæt højtalere, men det slår stadig ikke oplevelsen af, at hårene rejser i nakken, som du kan få i de rammer og med den vejledning, du får i vores butikker, siger Peter Lyngdorf.

LÆS OGSÅ: Kursskifte: HiFi Klubben går væk fra at åbne klassiske butikker



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD