Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Kursskifte: HiFi Klubben går væk fra at åbne klassiske butikker





HiFi Klubben

HiFi Klubben har mere end 95 fysiske butikker i Danmark, Norge, Sverige, Holland og Tyskland. På nettet har kæden fem nationale onlinebutikker.

Omsætning (DKK '000)
2019/20: 1.122.062
2018/19: 1.058.856
2017/18: 1.139.571

Primær drift (DKK '000)
2019/20: 23.459
2018/19: 28.732
2017/18: 32.415

Årets resultat (DKK '000)
2019/20: 17.504
2018/19: 20.217
2017/18: 32.730

Kilde: AudioNord International A/S, Årsrapport for 1. maj 2019 - 30. april 2020

Friday den 2 October 2020 kl. 10:52 af: Kristian Holgersen

I stedet for deciderede butikker er HiFi Klubben for alvor begyndt at satse på showrooms. Det hidtil største herhjemme er netop åbnet.

Butikkerne i HiFi Klubben skal fremover fokusere mere på at rådgive kunderne i valg af lydudstyr og mindre på selve handlen.

Det er kernen i den nye strategi, som har fået HiFi Klubben til se bort fra traditionelle butikker, når kæden skal styrke sin fysiske tilstedeværelse.

- Vi vil gerne gøre vores butikker mere tilgængelige for kunderne og vise, hvordan det kan se ud hjemme i stuen. Derfor vil vi i fremtiden åbne demorum eller showrooms i stedet for klassiske butikker, siger Christoffer Arensbach i en pressemeddelelse. Han er adm. direktør i HiFi Klubben.

Kæden har 95 butikker fordelt på flere markeder, men den nye strategi kommer til at flytte endnu mere af omsætningen over på nettet.

Et eksempel til efterfølgelse

Flere butikker burde følge samme eksempel, lyder vurderingen fra Gitte Damgaard, som har sin daglige gang på Aarhus Erhvervsakademi, hvor hun arbejder på et forskningsprojekt om de fysiske butikkers fremtid.

- Køb af for eksempel hifi-udstyr er ofte en større investering, hvor forbrugeren gerne vil teste, lytte, røre og se udstyret før køb, siger hun i pressemeddelelsen fra HiFi Klubben.

- Derfor kan en webshop eller en fysisk butik ikke stå alene. Vi kommer til at se flere koncepter, hvor forbrugeren får rådgivning og vejledning i et showroom, men derefter går hjem, overvejer købet og foretager det endelig køb online. Især når det gælder varer med en høj værdi, siger Gitte Damgaard

HiFi Klubben har allerede åbnet et stort showroom i Malmø og mindre udgaver i Viborg og Hillerød. Det første danske showroom i fuld størrelse er netop kommet til Aalborg.

Styrker omsætningen

I det seneste årsregnskab har selskabet bag Hifi Klubben - AudioNord International A/S - styrket omsætningen med seks procent.

- Dette kan primært tilskrives justeringer i butiksnetværket, vækst i Holland og Tyskland samt stigende aktivitet på vores online platform, skriver ledelsen i årsrapporten.

- Vi ser dette i samspil med den konsolidering, der er i detailhandlens fysiske butikker, og med HiFi Klubbens egen strategi om et styrket omni-channel orienteret butiksnetværk, skrvier ledelsen.

Gennem regnskabsåret har handlen på nettet stået for 30 procent af den totale forretning, og den andel vil blive større i de kommende år, lyder vurderingen.

Bundlinjen falder en smule til 17,5 millioner kroner, og det skyldes negative konsekvenser af coronakrisen.

LÆS OGSÅ: Midt i store investeringer: Hi-Fi Klubben taber højde



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD