Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Midt i store investeringer: Hi-Fi Klubben taber højde

Foto: detailfolk.dk



FAKTA

Hi-Fi Klubben har 99 butikker i Danmark, Norge, Sverige, Holland og Tyskland.

Dertil kommer fem nationale netbutikker.

- NØGLETAL

Omsætning (DK ´000)
2018/19: 1.058.856
2017/18: 1.139.571
2016/17: 1.135.850

Ordinær drift (DK ´000)
2018/19: 28.732
2017/18: 32.415
2016/17: 41.654

Resultat (DK ´000)
2018/19: 20.217
2017/18: 32.730
2016/17: 36.025

Kilde: AudioNord International A/S, årsrapport for 1. maj 2018 - 30. april 2019

Tuesday den 10 September 2019 kl. 10:36 af: Kristian Holgersen

Lige nu sætter Hi-Fi Klubben ind på at fremtidssikre forretningen, og det påvirker nøgletallene. Men direktøren er optimist.

Gennem det seneste år har der været travlt ude i kulissen hos Hi-Fi Klubben, som kalder sig selv Europas største specialkæde inden for lyd.

Virksomheden arbejder blandt andet på at føre strategien Hi-Fi Klubben 3.0 ud i livet, og det går ikke ubemærket hen i årsregnskabet.

Trods en lille tilbagegang på både top- og bundlinje er den administrerende direktør dog tilfreds. Det skriver lydkæden i en pressemeddelelse.

- Vi har oplevet et lille fald i omsætningen, som dels skyldes et dyk i vores salg af fjernsyn, og dels at vi som led i vores strategi har tilpasset antallet af butikker til markedet i Skandinavien, Christoffer Arensbach og fortsætter:

- Salget af vores kerneprodukter er stigende, hvilket sikrer en profitabel forretning, mens vores rene driftsindtjening er tæt på status quo.

Store ændringer

På længere sigt er et af målene for den nye strategi at omdanne alle kædens butikker til showrooms.

Samtidig skal kundestrømmen styrkes gennem en mere differentieret og personlig kommunikation, ligesom der bliver oprustet digitalt.

- Vi skal kombinere vores stærke fokus på musikoplevelsen og demonstration af vores produkter med en tættere integration mellem butikkerne, vores digitale platforme og den bagvedliggende logistik, siger Christoffer Arensbach.

- På mange måder er vi faktisk inspirerede af, hvordan konceptet startede i 1980, hvor det var postordresalg og direkte forsendelse fra lageret, siger han.

Flere investeringer i sigte

I det hele taget er direktøren optimistisk på vegne af Hi-Fi Klubben, som i årets løb er flyttet ind i et nyt hovedkontor.

- Det tager selvfølgelig tid at implementere en strategi, og vi skal tilpasse os konkurrencen konstant, siger Christoffer Arensbach.

- Men efter en årrække med fokus på convenience, hvor mange for eksempel har valgt små og diskrete plug and play-løsninger, mærker vi i øjeblikket tydeligt, at flere og flere prioriterer den gode kvalitet, når de vælger lyd til hjemmet, siger han og fortsætter:

- Og med et solidt omnichannel-fokus i forretningen og en vækst på over 74 procent i omsætningen i de tyske butikker det seneste år er der grund til både optimisme og yderligere investeringer.

LÆS OGSÅ: Hi-Fi Klubben vil gøre alle sine butikker til showrooms



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD