Stort investeringsår kaster boligkæde ud i milliontab
NØGLETAL
Årets resultat (t.kr)
2018: -8.759
2017: -503
2016: 14
Bruttofortjeneste (t.kr)
2018: 34.079
2017: 36.790
2016: 32.225
Egenkapital (t.kr)
2018: 39.881
2017: 48.639
2016: 49.142
Soliditetsgrad
2018: 43,0
2017: 49,6
2016: 52,9
Kilde: Sinnerup ApS, årsrapport for 2018
Boligkæde rykker væk fra den traditionelle detailhandel og satser på oplevelseshuse. Det koster penge.
Der er bliver taget en ordentlig bid af bundlinjen i årsregnskabet fra boligkæden Sinnerup, som har 11 danske butikker og to i Tyskland.
I 2018 tabte kæden 8,8 millioner kroner - en markant tilbagegang i forhold til året før, hvor man bare var en halv million under nulpunktet.
Men det har en forklaring.
- Regnskabsåret 2018 har været et stort investeringsår, hvor der har været fokus på at flytte virksomheden fra den traditionelle detailhandel til at blive oplevelseshuse, skriver ledelsen i regnskabets beretning.
På grund af uro i detailhandlen og den stigende internethandel bliver der satset på et redesign af Sinnerup.
- Det betyder, at alt har været rusket og analyseret, og der er investeret store summer i nyt layout samt produktudvikling. Vi er nu i gang med at etablere nye rutiner i hele værdikæden, skriver ledelsen.
Allerede i det næste årsregnskab forventer Sinnerup at se positive effekter af de nye tiltag.
LÆS OGSÅ: Dansk boligkæde når ikke mia-mål og skifter strategi
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter