Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Stædig kamp på det britiske marked betaler sig for dansk kæde

Andreas Karlsson, adm. direktør i Sticks’n’Sushi.




Friday den 26 November 2021 kl. 11:03 af: Kristian Holgersen

For første gang runder omsætningen en halv milliard hos dansk spisekæde, som nu peger på Storbritannien som det største marked.

Sushikæden Sticks’n’Sushi kan for første gang bryste sig af en omsætning på den rigtige side af en halv milliard kroner, mens bundlinjen på lidt over 20 millioner heller aldrig har været større.

De gode fangster i årsregnskabet er hevet i land på trods af de store omvæltninger i branchen, som fulgte med den igangværende pandemi.

Hos Sticks’n’Sushi blev takeaway en redning.

- Der var lange perioder, hvor folk ikke kunne gå på restaurant, men stadig ville lave en restaurantlignende oplevelse. Her tror jeg, at vi ramte den helt rette balance mellem smag, æstetik og convenience. Det kommer også til at påvirke os fremadrettet, hvor vi vil videreudvikle på vores takeaway, siger Anders Kjørup, kommerciel direktør i kæden.

Fart på Storbritannien

Sticks’n’Sushi har 12 spisesteder i Danmark og tre i Tyskland. Men det er i Storbritannien, at sushikæden for alvor har vind i sejlene med fem restauranter og fire delivery kitchens - på dansk er de blevet kaldt spøgelseskøkkener - som udelukkende laver takeaway.

- Vi åbnede i London for første gang i marts 2012, og nu begynder vi at mærke effekten af det hårde og vedholdende arbejde på et voldsomt konkurrencepræget marked, siger Andreas Karlsson, adm. direktør i Sticks’n’Sushi.

- I dag har vores britiske restauranter faktisk overhalet de danske på omsætning, og jeg forventer, at det fortsat er vores største marked i 2022, siger han.

Det næste store mål bliver at skrue op for satsningen i Tyskland, hvor særligt hovedstaden Berlin har sushikædens interesse.

- Vi har opbygget et stærkt brand i Storbritannien og ikke mindst i Danmark. Det er vores ambition på sigt at få samme tilstedeværelse og brand i Berlin. Vi har åbnet to restauranter, har en tredje lige på trapperne og leder aktivt efter fjerde og femte lokation, siger Andreas Karlsson.

LÆS OGSÅ: Dansk sushi-fyrtårn skifter både topchef og formand 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD