Sæson for pakke-kaos: Butikker har ansvar for korrekt levering
PostNord: Hent din pakke hurtigt
Antallet af butikker under Black Friday kommer til at være 30-35 højere end sidste år, lyder det fra PostNord i BT.
- Hent din pakke så hurtigt som muligt, så der er plads til den næste. Tilmeld dig modtagerflex, så vi kan sætte pakken på et aftalt sted, hvis du ikke er hjemme, pakkechef i PostNord, Lene Reipuert, til BT.
Jul og Black Friday får antallet af pakker til at stige med raketfart. Men hvem har ansvaret, hvis forsendelsen ender i en forkert pakkeshop?
Som altid sætter julehandlen og Black Friday leveringen af pakker under et massivt pres.
Og i år kan det blive endnu voldsommere, fordi coronakrisen sender forbrugerne direkte ind i armene på netbutikkerne.
Hos E-mærket har man oplevet flere forbrugere, som klager over, at deres pakker ikke er blevet leveret til den aftale pakkeshop. Derfor har organisationens chefjurist set nærmere på, hvem der står med ansvaret i den type sager.
Faktisk peger pilen på butikkerne.
- Har din kunde valgt en specifik pakkeshop og sker levering ikke til denne pakkeshop, så har du ikke opfyldt aftalen, skriver chefjurist Camilla Engel Post i en blog på E-mærkets hjemmeside.
- Nu sidder du nok og tænker, at det jo er fragtselskabets skyld og ikke noget, som du har indflydelse på. Og ja, det er korrekt. Men din kunde har indgået en aftale om køb og levering med dig, og derfor er det din kunde uvedkommende, hvem du benytter til at opfylde den aftale, fortsætter hun.
Kunder, som ikke vil hente deres pakker et andet sted, kan typisk kræve omlevering eller pengene tilbage. Et dækningsbeløb kan også være en mulighed.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Læs artiklen her
Seneste nyheder
Rigmænd må til lommerne for at beskytte stor spisekæde
Udskældt netbutik går i tvangsopløsning
Jysk skifter navnet på de sidste 1.000 butikker
Dansk Erhverv: Sådan kunne en plan for genåbning se ud
Stifter af kendt butikskæde fik nok af uhæderlighed i branchen
Tidligere B&O-boss går ind i ejerkredsen af succesfuldt modebrand
Dagrofa om ny satsning: - Der kommer flere grønne forbrugere
Efterlyser en klar udmelding om forlængelse af restriktioner
Seneste afstemninger
Er det en fornuftig beslutning at lukke specialhandlen ned grundet smittespredning?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan endte den samlede Black Friday omsætning i år sammenlignet med 2019?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan forventer du Black Friday omsætningen bliver i år sammenlignet med 2019?
Bør butikkerne gennemføre Black Friday i 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Rigmænd må til lommerne for at beskytte stor spisekæde
Udskældt netbutik går i tvangsopløsning
Jysk skifter navnet på de sidste 1.000 butikker
Dansk Erhverv: Sådan kunne en plan for genåbning se ud
Stifter af kendt butikskæde fik nok af uhæderlighed i branchen
Seneste blogindlæg
Den fysiske butiks største trussel!
6 tips til at gøre din webshop mere brugervenlig
Tobakslov skal være effektiv – men med en højere grad af metodefrihed til detailhandlen
Absurd ”Postmand Per-afgift" fra regeringen vil skade konkurrenceevnen og danske netbutikker
Amazons lancering i Sverige skærper nødvendigheden af fair og lige konkurrencevilkår