Smykkebrand tager hul på international detail-strategi
I forvejen har dansk smykkebrand 140 forhandlere på det norske marked, og nu er en flagskibsbutik på trapperne. Deres første i udlandet.
Mens den verdensomspændende coronakrise gør livet svært for mange fysiske butikker, så forsøger andre at se muligheder på et ellers presset marked.
Det gælder eksempelvis smykkebrandet byBiehl, der torsdag er klar til at åbne sin første internationale flagskibsbutik, som har fået en attraktiv placering midt i Oslo.
På forhånd har byBiehl et indgående kendskab til det norske marked, hvor brandet er repræsenteret hos 140 forhandlere.
- Vi er meget glade for vores store forhandlernetværk i Norge, som tæller de bedste norske smykkeforretninger. Men det har længe været en drøm for os at kunne invitere vores kunder indenfor i et mere tydeligt byBiehl univers, siger stifter Charlotte Biehl i en pressemeddelelse.
Et præsentation af brandet
I 2019 åbnede byBiehl sine første butikker i København og Aarhus. Ifølge Charlotte Biehl er de så velegnede til at præsentere kunderne for brandet, at endnu flere butikker er på tegnebrættet i de kommende år.
- Det fysiske rum giver os samtidig en hel unik mulighed for at introducere vores kunder til alle facetter af vores univers, siger hun.
- Butiksåbningen i Oslo er derfor også kun det første skridt i en række af planlagte nye butiksåbninger i andre lande, der forhåbentlig vil finde sted i de kommende år, fortsætter Charlotte Biehl.
Skal tilbyde noget særligt
Fordi forbrugerne efterhånden er så vante til at købe smykker og mange andre sager på nettet, så skal butikkerne være mere end bare en samling varer og en disk. De skal kunne noget særligt.
- Derfor har vi også fokus på at optimere den fysiske købsoplevelse blandt andet igennem en tydelig storytelling af vores bæredygtige dagsorden, unika smykker og kyndig vejledning i salget af smykker, siger Charlotte Biehl.
Charlotte Biehl grundlagde virksomheden i 2010 og sælger smykker gennem mere end 300 detailkunder både herhjemme og i udlandet.
LÆS OGSÅ: Gazelle-virksomhed åbner første fysiske butik
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter