Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Smykkebrand tager hul på international detail-strategi





Friday den 6 November 2020 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

I forvejen har dansk smykkebrand 140 forhandlere på det norske marked, og nu er en flagskibsbutik på trapperne. Deres første i udlandet.

Mens den verdensomspændende coronakrise gør livet svært for mange fysiske butikker, så forsøger andre at se muligheder på et ellers presset marked.

Det gælder eksempelvis smykkebrandet byBiehl, der torsdag er klar til at åbne sin første internationale flagskibsbutik, som har fået en attraktiv placering midt i Oslo.

På forhånd har byBiehl et indgående kendskab til det norske marked, hvor brandet er repræsenteret hos 140 forhandlere.

- Vi er meget glade for vores store forhandlernetværk i Norge, som tæller de bedste norske smykkeforretninger. Men det har længe været en drøm for os at kunne invitere vores kunder indenfor i et mere tydeligt byBiehl univers, siger stifter Charlotte Biehl i en pressemeddelelse.

Et præsentation af brandet

I 2019 åbnede byBiehl sine første butikker i København og Aarhus. Ifølge Charlotte Biehl er de så velegnede til at præsentere kunderne for brandet, at endnu flere butikker er på tegnebrættet i de kommende år.

- Det fysiske rum giver os samtidig en hel unik mulighed for at introducere vores kunder til alle facetter af vores univers, siger hun.

- Butiksåbningen i Oslo er derfor også kun det første skridt i en række af planlagte nye butiksåbninger i andre lande, der forhåbentlig vil finde sted i de kommende år, fortsætter Charlotte Biehl.

Skal tilbyde noget særligt

Fordi forbrugerne efterhånden er så vante til at købe smykker og mange andre sager på nettet, så skal butikkerne være mere end bare en samling varer og en disk. De skal kunne noget særligt.

- Derfor har vi også fokus på at optimere den fysiske købsoplevelse blandt andet igennem en tydelig storytelling af vores bæredygtige dagsorden, unika smykker og kyndig vejledning i salget af smykker, siger Charlotte Biehl.

Charlotte Biehl grundlagde virksomheden i 2010 og sælger smykker gennem mere end 300 detailkunder både herhjemme og i udlandet.

LÆS OGSÅ: Gazelle-virksomhed åbner første fysiske butik

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD