Skaber ny brancheorganisation for tøjbutikker
PROFILJOBS
Magasin søger Flagship Store Sales Manager med stærk ledelses- og retail erfaring
FranchiseMatch søger butikschef og indehaver til Sjölin Jylland: Succesfuldt koncept med stærk vækst!
SVÆRT VED AT SKAFFE RETAILKANDIDATER? Få dit jobopslag her til kun 1995,-
Velkendt navn står i spidsen for en ny gren af Dansk Mode & Textil, som vil være brancheorganisation for landets mode- og livsstilsbutikker.
Hidtil har Dansk Mode & Textil primært været en brancheorganisation for producenter og engrosvirksomheder.
Det forsøger organisationen nu at ændre på med lanceringen af DM&T Detail, som henvender sig til butikker inden for mode- og livsstil.
- Mode- og tekstilbranchen bidrager direkte med 42 mia. til det danske BNP og beskæftiger 52.000 mennesker i Danmark. Detailhandlen spiller en afgørende rolle i dette, og i DM&T har vi en ambition om at favne hele branchen, så DM&T Detail en er naturlig og central del af den ambition, siger Thomas Klausen, adm. direktør for Dansk Mode & Textil.
Et af branchens velkendte navne - Jens Birkeholm - står i spidsen for projektet som markedschef. Han har tidligere været direktør i Dansk Detail gennem næsten 20 år.
- Jeg er meget glad for, at Jens har takket ja til at stå spidsen for denne satsning, siger Thomas Klausen og fortsætter:
- Han kender branchen til bunds, og derfor har han alt, der skal til, for at sikre, at vi får integreret detailhandlen på bedste vis. I kombination med vores dygtige rådgivere er Jens garant for, at detailhandlen får kompetent, branchenær personlig rådgivning, og jeg glæder mig til at byde en masse butikker velkommen i DM&T, siger han.
En unik hjørnesten
DM&T Detail skal yde medlemmerne rådgivning om blandt andet ansættelsesforhold, markedsføringsret og persondata.
Samtidig handler det om at varetage branchens politiske interesser og sikre de rette uddannelsestilbud.
- Detailhandlen er en unik hjørnesten i erhvervslivet. Den spiller en væsentlig rolle i stort set alle danskeres hverdag, og vi har behov for en stærk og levende detailhandel, siger Jens Birkeholm.
- Derfor vil DM&T også spille en aktiv rolle for at udvikle detailhandlen og være den sparringspartner, der både hjælper butikkerne med de daglige spørgsmål og sikrer den langvarige positive udvikling, siger han.
DM&T Detail gik i luften 1. maj, og dermed har interesserede butikker nu mulighed for at tilmelde sig.
LÆS OGSÅ: Modekoncern brager ud af coronakrisen med enorm fremgang
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Redaktionen holder lukket
Elgiganten har nu startet en to år lang kampagne
Konkurrent til supermarkederne sår tvivl om dansk satsning
Iværksættere kan vinde en fysisk butik midt i højsæsonen
Se de nye retningslinjer for normal- og tilbudspriser
Wolt bejler til butikker med i nyt leveringskoncept
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Redaktionen holder lukket
Elgiganten har nu startet en to år lang kampagne
Konkurrent til supermarkederne sår tvivl om dansk satsning
Iværksættere kan vinde en fysisk butik midt i højsæsonen
Se de nye retningslinjer for normal- og tilbudspriser
Seneste blogindlæg
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops
TikTok baner vejen for nye marketing strategier - Lær trenden at kende