Silvan opruster med stor digital satsning
Det nye Silvan bliver rullet ud allerede i 2018, lyder det fra byggekæden.
Byggemarkedskæden Silvan, som sidste år blev solgt til den tyske kapitalfond Aurelius, vil “gentænke” hele forretningsgrundlaget i en storstilet digital satsning.
Det skriver konsulenthuset Impact, der har fået opgaven, i en pressemeddelelse.
- Vi starter groft sagt forfra, siger Martin Pihl i meddelelsen. Han er Head of Marketing & E-commerce hos Silvan.
- I løbet af år 2018 ruller vi det nye Silvan ud, hvor vi vil øge vores digitale tilstedeværelse markant. Vi ønsker at øge den digitale andel af vores salg og har flere spændende projekter i støbeskeen, fortsætter Martin Pihl.
Ny system og ny hjemmeside
En af mest tydelige forandringer bliver en relancering af silvan.dk, så siden i højere grad vil imødekomme kundernes behov, hedder det i pressemeddelelsen.
Derudover står Silvans systemer også til at få en overhaling. Første søm i brættet er
implementeringen af et nyt produkthåndteringssystem, som skal give en bedre overblik over byggekædens 25.000 produkter.
- Med implementeringen af et inRiver PIM-system samler vi Silvans produktinfo på ét sted. Dette letter arbejdet voldsomt, når vi i de kommende måneder skal arbejde videre med løsningen, siger Rasmus Lawaetz, Senior E-Business Consultant hos Impact.
- I sidste ende er målet jo ikke blot at give Silvan branchens bedste e-commerce løsning, men at flytte hele virksomheden i den nye retning. Det handler om at skabe excellente kundeoplevelser, og den gode slutkundeoplevelse ligger i forståelsen for detaljen, fortsætter han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Salling Group lukker ned for satsning på discountkæde
Makkerpar når langt forbi den halve milliard
Coop bider mærke i ændring af danskernes indkøbsvaner
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops