Sådan ser forbrugernes budget ud for black friday
Forbrugerne regner med at bruge lidt flere penge under black friday og cyber monday, viser ny undersøgelse.
Der bliver sat en smule flere penge af i budgetterne hos de danske forbrugere inden årets store tilbudsjagt.
I gennemsnit regner forbrugerne med at bruge 2.037 kroner under black friday og cyber monday, viser en større undersøgelse fra PwC og Opinium.
- Pengene sidder lidt løsere, når der er gode tilbud i sigte, selvom danskerne ifølge undersøgelsen har oplevet prisstigninger indenfor stort set alle varekategorier den seneste tid, siger Henrik Trangeled Kristensen. Han er partner og industrileder for detail i PwC.
Mere end halvdelen (56 procent) af deltagerne i undersøgelsen svarer, at de er interesserede i at gøre en handel under deto udsalgskampagner. Blot 21 er slet ikke interesserede.
- Black Friday er relativt populært blandt danskerne, der ser udsalget som en mulighed for at spare penge og samtidig få mere ud af julegavebudgettet. Af dem, der er interesseret i Black Friday, planlægger 65 % at købe noget til dem selv, og hele 71 % planlægger at købe noget til deres familie, siger Henrik Trangeled Kristensen.
Fire ud af 10 danskere, der planlægger at bruge penge, forventer at bruge penge på tøj, sko og accessories, viser undersøgelsen.
PwC har i samarbejde med Opinium har spurgt godt 2.000 repræsentativt udvalgte danskere om holdning, forventninger og forbrug til black friday og cyber monday.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Influencere bliver overgået som inspiration til salg
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Afviklet skokæde scorer første overskud i årevis
En af topfolkene i Lidl siger farvel og tak
Matas vil styrke væksten med investering på over en halv milliard
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Influencere bliver overgået som inspiration til salg
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops