Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Priser stiger i ugerne op til black friday

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 17 November 2022 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Problemet med falske tilbud under black friday kan meget vel blive større i år, viser tal fra Pricerunner.

Alle tilbud under årets black friday er ikke nødvendigvis lige fine i kanten.

Pricerunner har undersøgt priserne på 36.000 produkter, og 18 procent af dem er steget siden august.

Det tyder på en forekomst af falske tilbud, hvor butikkerne hæver prisen i løbet af efteråret og så sænker den igen som en del af black friday. Dermed bliver førprisen pumpet kunstigt op.

I en tilsvarende analyse sidste år var 17 procent af priserne steget, så problemet kan være en smule større i år, selvom de generelle prisstigninger mudrer billedet, lyder vurderingen fra Pricerunner.

- Problematikken er kendt af PriceRunner fra tidligere år, men det ser ud til at blive værre i år, siger forbrugeranalytiker i Pricerunner, Katrine Barslev.

- Det stiller større krav til forbrugere om at holde øjnene åbne. Det bedste tip er at selv tjekke prishistorikken inden køb og have en sund skepsis. At tage ansvar for sin økonomi er blevet vigtigere end nogensinde før, siger hun.

I en anden undersøgelse fra PriceRunner foretaget af YouGov svarer 41 procent af adspurgte danskere, at de planlægger at handle under black friday.

LÆS OGSÅ: Købeklare forbrugere har planer for black friday



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD