Salling Group tjener millioner på måltidskasser
FAKTA
Skagenfood A/S
Omsætning efter salgsrabat (DKK mio.)
2019: 142
2018: 118
Bruttofortjeneste (DKK mio.)
2019: 24,8
2018: 19,5
2017: 20,0
Resultat før skat (DKK mio.)
2019: 4,9
2018: 2,8
2017: 5,3
Kilde: Salling Group / Skagenfood
Måltidskasser er blevet en bedre forretning for Salling Group - og med coronakrisen er der udsigt til endnu mere damp på kedlerne.
Sidste år solgte Skagenfood så mange måltidskasser og fiskepakker, at toplinjen ramte 142 millioner kroner - nok til en fremgang på 20 procent - mens resultatet før skat nærmede sig en fordobling med sine 4,9 millioner.
Det skriver Salling Group i en pressemeddelelse. Koncernen købte 80 procent af Skagenfood i 2017 og tog endnu en bid på 10 procent sidste år.
Alene salget af måltidskasser steg med 28 procent, og dermed fortsætter virksomheden med at vinde andele i et marked, hvor større aktører som Aarstiderne og Nemlig.com ellers ikke gør betingelserne nemmere.
- For os har det vigtigste været at holde fast i det, Skagenfood handler om. Nemlig frisk fisk, smagsoplevelser og sund mad, siger direktør og medstifter, Betina Kühn.
- Opbakningen fra trofaste, mangeårige kunder og nye, nysgerrige aftagere har været fantastisk, og de har taget virkelig godt imod alle de nye tiltag. Ikke mindst vores fem huskokke, siger hun.
Krise er ingen hindring
Modsat mange andre virksomheder, så forventer Skagenfood at fremgangen fortsætter ind i 2020.
- Året blev indledt med en fortsat tilstrømning af nye kunder, men særligt de seneste uger er efterspørgslen på måltidskasser og fiskepakker vokset betydeligt, skriver Skagenfood i pressemeddelelsen.
- Dette skyldes, at flere og flere danskere, som følge af udbruddet af COVID-19, ønsker at klare planlægning af måltid og indkøb hjemmefra uden selv at skulle bevæge sig ned i en butik.
Samtidig har virksomheden investeret i opgraderinger af hjemmeside og app, ligesom indsatsen på sociale medier har fået et overhaling.
LÆS OGSÅ: Salling Group stiller butikkerne til rådighed i kæmpe forsøg
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops