Sådan snyder tyve butikkers tyverisikring
Selvom butikker tyverisikrer varer, slipper tyve alligevel ofte af sted med bytte. Her er de tricks, tyvene ofte bruger.
De fleste butikker må regne med et vist tab på grund af tyverier. Også selvom man forsøger at forhindre det ved at tyverisikre butikken af varerne.
Men flere tyverier kan forhindres, hvis butikker følger med i, hvilke metoder der anvendes af tyvene. Det mener Infratek Sikkerhed i Allerød, der leverer sikkerhedsløsninger til detailmarkedet. Derfor kommer de med nogle råd til, hvad butikker skal holde øje med.
- De varer, tyvene oftest er ude efter, er dyre varer, og varer som kan sælges videre, for eksempel elektriske gadgets, dyrt tøj og andre mærkevarer. Derfor er disse varer ofte sikret med en alarm. Vi ved alle, at det får klokker til at ringe, og lamper til at blinke, når disse varer forlader butikken med alarmen på, derfor har varesikring en vigtig præventiv effekt på de fleste mennesker, skriver Infratek Sikkerhed i en guide til butikkerne og fortsætter:
- Men de professionelle tyve spekulerer naturligvis i, hvordan man kan få de sikrede varer ud af butikken, uden alarmen går i gang. De har nu fundet ud af, at metal kan forhindre, at sensoren i døren registrerer alarmen. Derfor er det naturligvis en god idé at holde særligt øje med kunder, som forlader butikken med poser foret med folie – de såkaldte russerposer.
Infratek Sikkerhed advarer også om, at tyve kan finde på at fore jakker og andet overtøj med stanniol.
- Et andet trick, tyvene benytter sig af, er de såkaldte jammere, som sætter alarmdetektoren ud af spil i det øjeblik, tyven går igennem. Et pejlemærke, personalet kan holde øje med i disse tilfælde, er, at der sandsynligvis vil være flere tyve involveret. Der vil typisk være én, der bærer varerne gennem detektoren, og én, der står uden for forretningen og jammer detektoren, skriver sikkerhedsfirmaet.
Infratek Sikkerhed mener, at man med en kombination af varesikring og videoovervågning kan reducere svind med mellem 30-70 procent. Men derudover mener firmaet, at man skal holde sit personale opdateret.
- Vi anbefaler, at man uddanner sit personale minimum en gang om året afhængig af, hvor stor udskiftning man har i sit personale.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Alle finalisterne til E-handelsprisen er fundet
Måling: Landets butikker holder den store nedtur for døren
Tidligere Ecco-topchef skal stå i spidsen for fremadstormende brand
Ny direktør i Coop kommer direkte fra PostNord
En af Holch Povlsens satsninger åbner første fysiske butik
Kriserne preller af på jysk tøjmærke i vækst
Makkerpar bider sig fast i toppen af Netto Tyskland
Konkursramt kæde åbner butikkerne igen
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Alle finalisterne til E-handelsprisen er fundet
Måling: Landets butikker holder den store nedtur for døren
Tidligere Ecco-topchef skal stå i spidsen for fremadstormende brand
Ny direktør i Coop kommer direkte fra PostNord
En af Holch Povlsens satsninger åbner første fysiske butik
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops