Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Så gamle er Dansk Supermarkeds rabatmærker

Her ses de gamle rabatmærkehæfter, som man kunne samle mærker til en værdi på tre øre til.
Foto: Fotograf Claus Sjödin



Wednesday den 28 August 2013 kl. 10:53 af: Puk Holm Hansen

Tanken bag dagligvaregigantens kendte guldmærkekampagne er slet ikke så ny, som man skulle tro. Tre øre var værdien på de allerførste rabatmærker...

Dansk Supermarkeds guldmærkekampagne har haft kæmpe succes siden den blev introduceret. Og mange tror måske, at de små gyldne rabatkuponer er en moderne opfindelse, men faktisk er Føtex' tanke om rabatmærker slet ikke nogen ny idé.

Det blev klart, da Morten Kjær, varehuschef i Føtex Hjørring, fik besøg af en stamkunde, som kom med nogle forældede samlekort og spurgte, om han kunne få guldmærker til dem, skriver Dansk Supermarked i den seneste udgave af deres blad, Dansk Supermarked NEWS.

LÆS OGSÅ: Varehuse sælger millioner af gryder i succes-kampagne

De gamle guldmærkehæfter stammer formentlig helt tilbage fra slutningen af 1960'erne, skriver Dansk Supermarked. Det var under en oprydning i gemmerne, at Peter Bach, som har været fast kunde i Føtex Hjørring i mange år, fandt de gamle Føtex-samlekort.

- Det er da sjovt at se. Peter er kommet her i mange år, så vi kender hinanden godt. Vi har også fået et godt grin og en god snak om de gamle kort, siger varehuschefen, Morten Kjær, til Dansk Supermarked om det overraskende fund.

3-øresmærker

På grund af inflation har de gamle guldmærker tilsyneladende en noget lav værdi i forhold til de guldmærker, som Dansk Supermarkeds kunder kan samle den dag i dag.

For hver hele krone, man købte for, fik man et tre-øresmærke og med et fyldt samlekort, kunne man få udbetalt tre danske kroner, enten i kontanter eller i varer.

LÆS OGSÅ: Dansk Supermarkeds kampagne fortsat stor succes

Peter Bach har været kunde i Føtex Hjørring siden butikken åbnede midt i 60'erne. Derfor gætter han på, at kortene må stamme fra årene deromkring.

Læs Dansk Supermarkeds egen historie i deres blad, Dansk Supermarked NEWS, her.

LÆS OGSÅ: Succeskampagne følges op med nye varer

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD