Varehuse sælger millioner af gryder i succes-kampagne
1,5 millioner gryder og pander har Dansk Supermarked langet over disken til forbrugerne i kædens guldmærke-kampagne, som betegnes som en kæmpe succes.
Dansk Supermarkeds guldmærke-kampagne har været en kæmpe succes.
Føtex, Bilka og Salling, der er en del af succes-kampagnen, har udleveret op mod 1,5 millioner gryder og pander i løbet af de få måneder, kampagnen har varet. Det skriver Jyllands-Posten.
LÆS OGSÅ: Alle gode gange tre for succeskampagne
Kampagnen går ud på, at forbrugerne kan samle guldmærker, hver gang de handler i et af de tre varehuse. Hver gang man køber for 50 kroner, får man et guldmærke. Når man har samlet 100 mærker sammen, kan man købe køkkenudstyr med op til 70 procents rabat.
Ekspert: Overraskende gennemslagskraft
Og det har fået mange kunder til at foretrække Dansk Supermarked.
- Vi kan se fra kundeundersøgelser, at mange forbrugere har foretrukket Føtex og Bilka på grund af kampagnen. Samtidig viser vores analyser, at en del kunder kommer lidt ekstra i indkøbskurven for lige at få det sidste guldmærke med, siger Jean Ladehoff, der er indkøbsdirektør for nonfood i Dansk Supermarked, til Jyllands-Posten.
Detailhandelsekspert og direktør i det uafhængige konsulenthus Detailhandels Promotion Bruno Christensen er overrasket over kampagnens store succes.
- Der er ingen tvivl om, at det har øget salget i de to kæder. Kampagnen har haft en overraskende stor gennemslagskraft, og det kom også bag på Føtex og Bilka, som i første omgang ikke havde tilstrækkeligt med gryder og pander på lager, siger Bruno Christensen til Jyllands-Posten.
LÆS OGSÅ: Grydekampagne må indføre ventelister og sms-service
I første omgang kunne kunderne bytte guldmærkerne til gryder og pander fra Thomas Cook & Pour, derefter var det knive fra Zwilling, der kunne samles mærker til, og for nylig har Dansk Supermarked lanceret en kampagne, hvor kunderne kan købe billige kufferter for deres mærker.
Dansk Supermarked tjener ikke penge på de varer, som kunderne køber for deres mærker, da varerne sælges til en pris, der svarer til indkøbsprisen.
(Jyllands-Posten)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter