Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Varehuse sælger millioner af gryder i succes-kampagne

Foto: dsguld.dk



Monday den 11 March 2013 kl. 10:13

1,5 millioner gryder og pander har Dansk Supermarked langet over disken til forbrugerne i kædens guldmærke-kampagne, som betegnes som en kæmpe succes.

Dansk Supermarkeds guldmærke-kampagne har været en kæmpe succes.

Føtex, Bilka og Salling, der er en del af succes-kampagnen, har udleveret op mod 1,5 millioner gryder og pander i løbet af de få måneder, kampagnen har varet. Det skriver Jyllands-Posten.

LÆS OGSÅ: Alle gode gange tre for succeskampagne

Kampagnen går ud på, at forbrugerne kan samle guldmærker, hver gang de handler i et af de tre varehuse. Hver gang man køber for 50 kroner, får man et guldmærke. Når man har samlet 100 mærker sammen, kan man købe køkkenudstyr med op til 70 procents rabat.

Ekspert: Overraskende gennemslagskraft

Og det har fået mange kunder til at foretrække Dansk Supermarked.

- Vi kan se fra kundeundersøgelser, at mange forbrugere har foretrukket Føtex og Bilka på grund af kampagnen. Samtidig viser vores analyser, at en del kunder kommer lidt ekstra i indkøbskurven for lige at få det sidste guldmærke med, siger Jean Ladehoff, der er indkøbsdirektør for nonfood i Dansk Supermarked, til Jyllands-Posten. 

Detailhandelsekspert og direktør i det uafhængige konsulenthus Detailhandels Promotion Bruno Christensen er overrasket over kampagnens store succes.

- Der er ingen tvivl om, at det har øget salget i de to kæder. Kampagnen har haft en overraskende stor gennemslagskraft, og det kom også bag på Føtex og Bilka, som i første omgang ikke havde tilstrækkeligt med gryder og pander på lager, siger Bruno Christensen til Jyllands-Posten. 

LÆS OGSÅ: Grydekampagne må indføre ventelister og sms-service

I første omgang kunne kunderne bytte guldmærkerne til gryder og pander fra Thomas Cook & Pour, derefter var det knive fra Zwilling, der kunne samles mærker til, og for nylig har Dansk Supermarked lanceret en kampagne, hvor kunderne kan købe billige kufferter for deres mærker.

Dansk Supermarked tjener ikke penge på de varer, som kunderne køber for deres mærker, da varerne sælges til en pris, der svarer til indkøbsprisen.

(Jyllands-Posten)



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD