Supermarkedskæde kan ikke følge med egen kampagne
En stor dansk supermarkedskæde har søsat en kampagne, der giver kunderne rabat på kogegrej, men flere kunder er gået forgæves.
Kunderne er vilde med Dansk Supermarkeds guldmærke-kampagne.
Faktisk så vilde, at supermarkedskæden ikke kan følge med i efterspørgslen på de gryder, kunderne kan få rabat på med deres guldmærker.
Det skriver Dansk Supermarked i en pressemeddelelse.
Kæden har siden juli kørt en kampagne, hvor kunderne modtager et guldmærke, når de har købt varer for 50 kroner i Føtex, Bilka og Salling. Med nok indsamlede mærker har kunden mulighed for at købe kogegrej fra Thomas Cook & Pour med 70 procent rabat.
Overraskende succes
Det har været en stor succes, der er kommet bag på Dansk Supermarked.
- Vi havde naturligvis håbet, at kunderne ville synes godt om kampagnen, men vi havde ikke forestillet os, at efterspørgslen ville nå de højder. Vi har solgt mere end tre gange så mange gryder, som vi havde forventet, siger indkøbsdirektør Jean Ladehoff i en udtalelse.
Den overraskende efterspørgsel har resulteret i udsolgte gryder i flere supermarkeder, og det har fået flere kunder til at klage.
- Jeg skal være den første til at beklage dybt. Vi kan godt forstå, at kunderne bliver sure, når de oplever, at gryderne er udsolgt flere steder. Vi har sat alle sejl til for at få så mange hjem som overhovedet muligt, siger Jean Ladehoff.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter