Ny afdeling i Dansk Supermarked skal vende skuden
Dansk Supermarked opretter en helt ny afdeling til at udvikle forretningsmodellen og sikre fremdrift i samtlige kæder.
Føtex, Bilka, Netto og storcenteret Salling udgør kernen i Dansk Supermarked. Men selvom den nytiltrådte adm. direktør i Dansk Supermarked, Per Bank, i torsdagens udgave af Børsen sender superkonceptet Netto på ekspansionstogt uden for landets grænser, så er der stadig lang vej for Bilka og Føtex, der ifølge topchefen endnu ikke er i europæisk klasse.
Det skal der laves om på nu med en helt ny afdeling dedikeret til konceptudvikling. Dansk Supermarked har netop ansat den ungarske direktør Viktor Jegesi til at modernisere forretningsmodellerne for koncernens kæder for at tilbageerobre tabte markedsandele.
- Afdelingen for forretningsudvikling i Dansk Supermarked skal lede den strategiske forretningsudvikling og arbejde med områder som kundeindsigt, konceptudvikling og optimering af forretningsmodellen for at sikre udvikling og fremdrift for alle kæderne i Dansk Supermarked. Det skriver Dansk Supermarked i en pressemeddelelse.
En tredjedel af markedet er ikke nok
Dansk Supermarked har i øjeblikket en markedsandel på omkring en tredjedel inden for dagligvarer i Danmark, men Per Bank ønsker at få især Føtex og Bilka op på nye niveauer.
- Føtex og Bilka er de stærkeste koncepter inden for deres segment i Danmark, men de er ikke i europæisk klasse. I de næste år vil vi selvfølgelig arbejde på at få de to koncepter op på et andet niveau. Men vi er der ikke endnu, siger Per Bank til Børsen.
Meldingen om den nye afdeling kommer samtidig med et skuffende halvårsresultat. Alene i 2. kvartal i 2012 dykkede Dansk Supermarkeds overskud med 202 millioner kroner i forhold til samme periode i 2011.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter