Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Så meget omsætning beholder varehuskæde under nedlukning

Foto: PR



BILTEMA DANMARK A/S

Nettoomsætning
2019: 657.143
2018: 624.308
2017: 589.142

Resultat af primær drift
2019: 33.072
2018: 31.972
2017: 30.046

Årets resultat
2019: 25.338
2018: 24.307
2017: 22.609

Kilde: Biltema Danmark A/S, Årsrapport 1. januar - 31. december 2019

Torsdag den 21 januar 2021 kl. 09:37 af: Kristian Holgersen

En stor varehuskæde, der holder gang i forretningen ved hjælp af et drive in-koncept, sætter nu tal på salget i januar.

Da regeringen lukkede landet ned i foråret, var varehuskæden Biltema hurtige til at indføre en drive in-løsning, så kunderne kunne bestille varer på nettet og selv hente dem i det nærmeste varehus.

Som en af de få store detailvirksomheder har Biltema ikke en decideret netbutik. Derfor er drive in-løsningen blevet en vigtig livline under den nuværende nedlukning.

I de første uger af januar, hvor store dele af detailhandlen har været på tvungen vinterferie, har omsætningen i Biltema ligget på lige omkring 50 procent i forhold til samme periode sidste år, hvor coronasmitten endnu ikke var kommet til Danmark.

- Fra starten af coronakrisen har vi oplevet, at vores kunder i den grad har taget vores drive-in-service til sig. Og nu, hvor der er total nedlukning, er det endnu vigtigere for os, og igen mærker vi en stor opbakning, siger Jacob Borring Møller. Han er administrerende direktør i Biltema.

- Vores medarbejdere har travlt med at pakke ordrer hver dag, og det er helt fantastisk, at vi på trods af nedlukningen er i stand til at opretholde en omsætning, og derfor kan holde folk i arbejde, siger han.

Flere varehuse på vej

Midt under coronakrisen fortsætter Biltema ekspansionen på det danske marked. Lige nu er antallet af varehuse 16 - men fire nye er på vej.

Tre af varehusene - dem i Herning, Thisted og Kalundborg - åbner i sidste halvdel af 2021, mens det fjerde Biltema-varehus gerne skulle stå klar i Nykøbing Falster i foråret 2022.

Den svenske detailkæde er også i gang med at vokse i resten af Norden. I hjemlandet er der otte nye varehuse på vej, mens det norske og finske marked får to.

- Vi er i færd med at bygge på et areal, der er lige så stort som 33 fodboldbaner, og vi har ingen planer om at sætte tempoet ned i fremtiden, siger Knut Svenningsen. Han er koncernchef i Biltema.

- Varehusene er kilden til vores betydelige omsætningsfremgang, og det følger vi op på med massive investeringer i nye varehuse rundt omkring i hele Norden, fortsætter han.

LÆS OGSÅ: Varehuse: To koncepter rammer plet i et totalt uforudsigeligt år



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD