Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Varehuse: To koncepter rammer plet i et totalt uforudsigeligt år

Foto: Pressefoto



Wednesday den 18 November 2020 kl. 10:44 af: Kristian Holgersen

For et lille år siden begyndte en stor varehuskæde at inddrage nettet mere i salgsprocessen. Det banede vejen for en corona-succes.

Varehuskæden Biltema, der stadig holder fast i fravalget af en traditionel webshop, har haft stor succes med at skrue lidt op for aktiviteterne på nettet.

Da konceptet Køb & Hent efter et par gode afprøvninger blev rullet ud i hele kæden i starten af 2020, gav det kunderne mulighed for at sammensætte en indkøbsliste på hjemmesiden og hente alle varerne i et af varehusene.

Den mulighed har vist sig at være populær, skriver Biltema i en pressemeddelelse. Antallet af ordrer stiger måned for måned, og i gennemsnit har de 13 danske varehuse haft cirka 5.000 ordrer hver.

- 2020 har været totalt uforudsigeligt, men vi har gjort, hvad vi kunne for at tilvænne os situationen, og det er godt på vej til at blive et af vores mest succesrige år, siger Jacob Borring Møller. Han er adm. direktør i Biltema.

Rykkede hurtigt i foråret

I foråret valgte Biltema at supplere Køb & Hent-konceptet med en drive in-løsning, hvor kunderne kan få leveret varer direkte i bilens bagagerum.

- Lige da coronaen ramte, rykkede vi hurtigt, så vi kunne give de folk, der ikke havde lyst til at komme i varehusene, en god service på trods af situationen. Vi havde ingen store forventninger til, hvor mange der ville benytte den nye service, men det stak helt af, siger Jacob Borring Møller.

Biltema har 150 varehuse i Danmark, Norge, Sverige og Finland. Det samlede antal af Køb & Hent-ordrer er oppe på 500.000.

I årsregnskabet for 2019 omsatte Biltema for 657 millioner kroner på det danske marked, mens bundlinjen efter skat lød på godt 25 millioner - stort set samme niveau som året før.

LÆS OGSÅ: Café og netsalg: Ambitiøs varehuskæde er klar med nye koncepter



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD