Stor detailkæde opfører nye varehuse flere steder i landet
BILTEMA DANMARK A/S
Nettoomsætning
2019: 657.143
2018: 624.308
2017: 589.142
Resultat af primær drift
2019: 33.072
2018: 31.972
2017: 30.046
Årets resultat
2019: 25.338
2018: 24.307
2017: 22.609
Kilde: Biltema Danmark A/S, Årsrapport 1. januar - 31. december 2019
Lige nu er fire nye varehuse ved at blive opført i Danmark, lyder meldingen fra detailkæde, som vokser sig større i hele Norden.
Opførelsen af fire Biltema-varehuse er undervejs i Danmark, skriver detailkæden i en pressemeddelelse.
Tre af varehusene - dem i Herning, Thisted og Kalundborg - åbner i sidste halvdel af 2021, mens det fjerde Biltema-varehus gerne skulle stå klar i Nykøbing Falster i foråret 2022.
Den svenske detailkæde er også i gang med at vokse i resten af Norden. I hjemlandet er der otte nye varehuse på vej, mens det norske og finske marked får to.
- Vi er i færd med at bygge på et areal, der er lige så stort som 33 fodboldbaner, og vi har ingen planer om at sætte tempoet ned i fremtiden, siger Knut Svenningsen. Han er koncernchef i Biltema.
- Varehusene er kilden til vores betydelige omsætningsfremgang, og det følger vi op på med massive investeringer i nye varehuse rundt omkring i hele Norden, fortsætter han.
I Danmark har Biltema 16 varehuse. For hele Norden er tallet 152.
Større varehuse
Tidligere har direktøren for den danske del af forretningen - Jacob Møller - meddelt, at detailkæden fremover satser på at gøre varehusene endnu større. De nye skulle gerne nå en størrelse på omkring 7.500 m2 - op mod det dobbelte i forhold til de første varehuse.
- Vi skal ud og tage nogle markedsandele. Vi vil have flere af de her enorme hvide diamanter, som vi kalder vores varehuse. Det er en af de ting, som ejerfamilien har besluttet, sagde Jacob Møller til Børsen i november 2019.
I de nye varehuse bliver der også gjort plads til store caféer for at gøre indkøbsoplevelsen bedre. Det nye koncept bliver rullet ud i alle kædens varehuse, fortæller Jacob Møller.
- Folk vil gerne kunne sidde og hygge sig, når de er ude at handle, og der er ingen tvivl om, at caféer får større og større betydning i vores varehuse, siger han i en pressemeddelelse.
- Udover at de nye varehuse, vi åbner, alle får et stort caféområde, så opgraderer vi også i nogle af de eksisterende, og i skrivende stund har vi netop færdiggjort caféen i Odense, siger Jacob Møller.
LÆS OGSÅ: Varehuse: To koncepter rammer plet i et totalt uforudsigeligt år
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Læs artiklen her
Seneste nyheder
Offensive Power er klar med ny vækststrategi
Georg Jensen får en rutineret detailprofil som topchef
Nødløsning blev en kæmpe succes i handelsby
Salling Group kommer med en appel til alle medarbejdere
Milliardær på opkøb skaber god stemning i velkørende koncern
Erfaren detailprofil får ledende stilling i Coops lavpriskæder
Tålmodigt brødrepar åbner første butik på pengestærkt marked
Direktør advarer: Varer ligger og mister værdi i lukkede butikker
Seneste afstemninger
Er det en fornuftig beslutning at lukke specialhandlen ned grundet smittespredning?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan endte den samlede Black Friday omsætning i år sammenlignet med 2019?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan forventer du Black Friday omsætningen bliver i år sammenlignet med 2019?
Bør butikkerne gennemføre Black Friday i 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Offensive Power er klar med ny vækststrategi
Georg Jensen får en rutineret detailprofil som topchef
Nødløsning blev en kæmpe succes i handelsby
Salling Group kommer med en appel til alle medarbejdere
Milliardær på opkøb skaber god stemning i velkørende koncern
Seneste blogindlæg
Den fysiske butiks største trussel!
6 tips til at gøre din webshop mere brugervenlig
Tobakslov skal være effektiv – men med en højere grad af metodefrihed til detailhandlen
Absurd ”Postmand Per-afgift" fra regeringen vil skade konkurrenceevnen og danske netbutikker
Amazons lancering i Sverige skærper nødvendigheden af fair og lige konkurrencevilkår