Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Så mange millioner tabte Aldi i 2018

Foto: Aldi.dk



Tuesday den 28 May 2019 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Underskuddet er større end forventet i Aldi. Det koster penge at revitalisere kæden, lyder det fra topchefen.

Millionerne fortsætter med at fosse ud af Aldi, som ihærdigt forsøger at knække koden til det danske marked.

I det nye årsregnskab for 2018 taber discountkæden 381 millioner kroner. Det er en tilbagegang på godt 55 millioner i forhold til 2017 og lever ikke helt op til forventningerne.

- Resultatet er ikke tilfredsstillende, men det er en lang og omfattende rejse, som vi er i gang med, så det kommer ikke som en overraskelse, siger Finn Tang i en pressemeddelelse. Han er administrerende direktør i Aldi.

Forandring koster

Aldi er lige nu i gang med en gennemgribende transformationsproces, og i starten af året blev en modernisering af alle kædens butikker afsluttet.

- En forandringsproces i den størrelse koster penge, og vi forventer heller ikke, at transformationen vender udviklingen lige foreløbigt, siger Finn Tang.

- Men vores tiltro til den omstilling, vi er i gang med på den lange bane, er stor – og Aldi står klar til fremtidens detailmarked, fortsætter han.

Revitaliseringen har blandt andet betydet, at antallet af personale på hovedkontoret i Albertslund er fordoblet, mens medarbejdere i alle kædens bliver efteruddannet gennem kurser og undervisning.

På kampagnesiden har Aldi desuden for første gang forsøgt sig med reklamer på tv. Det sker med kampagnen Al’di ting du ikke vidste.

Penge fra Tyskland

I flere omgange har Aldi Danmark fået tilført ekstra kapital - senest 300 millioner kroner - fra ejerne i Tyskland, hvor der skulle være tiltro til projektet.

- Der er en hård konkurrence på det danske marked, hvor mange kæder kæmper om de samme kunder, siger Finn Tang og fortsætter:

- Men vi er rustet til den kamp, og vi er allerede begyndt at søge efter ejendomme til nye butikker. Vi står med en stærk strategi, der i løbet af de kommende år leverer et langt bredere kvalitetsvaresortiment, og en lækker butiksoplevelse. Jeg er sikker på, at vi over de næste år vil opleve en kundetilstrømning, men det tager tid.

LÆS OGSÅ: Discountkæde får besøg af statsministeren



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD