Kriseramt discountkæde gør debut på dansk tv
Noget må gøres. Så nu går presset discountkæde i luften med sine første reklamer på dansk tv nogensinde.
Discountkæden Aldi kæmper fortsat med at knække koden til det danske marked, hvor det samlede tab lyder på svimlende 1,5 milliarder kroner gennem de seneste syv år.
Nu forsøger discountkæden sig med de første reklamer på dansk tv nogensinde. De skal gøre kål på forbrugernes fordomme, skriver Fødevarewatch på baggrund af en pressemeddelelse.
- En del af de danske forbrugere ved slet ikke, hvor meget vi har ændret os de seneste år. Vi har moderniseret butikkerne og øget fokus på friske og dansk producerede varer og økologi markant, siger Finn Tang ifølge Fødevarewatch. Han er adm. direktør i Aldi Danmark.
- Vores kvalitet har altid været højt, og vi er ikke uvant med at vinde store pris- og kvalitetstests, men vi skal være bedre til at formidle vores høje produktniveau til forbrugerne, og det håber vi, at denne reklamekampagne kan være med til, fortsætter han.
En bekostelig revitalisering
Sidste år fik discountkæden tilført 200 millioner kroner fra de tyske ejere til en større revitalisering.
- Vi skal flytte eller udvide 150 butikker. Enten er placeringen forkert, eller salgsarealet er for lille, sagde Finn Tang til Børsen i august. Han kom til Aldi i september 2017 og har siden set nærmere på butikkernes tilstand.
- Den analyse har vi fået afsluttet nu, og derfor ved vi, hvilke butikker der er fremtidssikret til det koncept, som vi gerne vil præsentere for hr. og fru Danmark, fortsatte han til avisen.
Tidligere har Aldi fået et trecifret millionbeløb til at forsyne sine butikker med blandt andet nye kassebånd og flaskeautomater.
LÆS OGSÅ: Aldi får millioner til en drastisk forandring af kæden
Læs hele artiklen på FødevarewatchFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Detailhandlen blander sig på liste over de mest værdifulde brands
Medarbejdere i Salling Group får ekstra løn med på sommerferie
Bestseller indfører gratis klimakompensation på pakker
Effektiv marketingstrategi sætter fut under væksten hos netbutik
Uforudsigeligt år ender med at male bundlinjen rød
Coop krydser klinger med kendt producent: Fjerner varer
HK: Ledere giver for lidt hjælp til stressramte
Kæde med kendt erhvervsmand blandt ejerne fortsætter ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Detailhandlen blander sig på liste over de mest værdifulde brands
Medarbejdere i Salling Group får ekstra løn med på sommerferie
Bestseller indfører gratis klimakompensation på pakker
Effektiv marketingstrategi sætter fut under væksten hos netbutik
Uforudsigeligt år ender med at male bundlinjen rød
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops