Første discountkæde tester succes-app
Brugerne af succes-app kan for første gang hente overskydende mad fra en af landets discountkæder. Der er tale om lykkeposer.
Lidl bliver som den første discountkæde en del af madspilds-appen Too Good To Go, fremgår det af en pressemeddelelse.
Siden mandag har brugerne af appen haft mulighed for at bestille og afhente lykkeposer med overskydende mad, som er for godt til at ramme skraldecontaineren.
I første omgang bliver konceptet testet i 21 butikker over hele landet.
- Gennem Too Good To Go gør vi det nemmere for danskerne at købe mad, der er for god til at blive smidt ud, siger COO fra Lidl, Marcus Gustafsson.
- Vi glæder os meget til at kunderne kommer og henter lykkeposerne i vores butikker, da det giver mere værdi for både os og kunderne at vi reducere madspild. Det er en win-win situation for alle, fortsætter han.
Indholdet af poserne varierer og kan indeholde forskellige varer, der af en eller grund ikke kan sælges i butikken. Lykkeposerne sælges til en pris, der er væsentlig lavere end den normale salgspris for varerne i posen.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Detailhandlen blander sig på liste over de mest værdifulde brands
Medarbejdere i Salling Group får ekstra løn med på sommerferie
Bestseller indfører gratis klimakompensation på pakker
Effektiv marketingstrategi sætter fut under væksten hos netbutik
Uforudsigeligt år ender med at male bundlinjen rød
Coop krydser klinger med kendt producent: Fjerner varer
HK: Ledere giver for lidt hjælp til stressramte
Kæde med kendt erhvervsmand blandt ejerne fortsætter ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Detailhandlen blander sig på liste over de mest værdifulde brands
Medarbejdere i Salling Group får ekstra løn med på sommerferie
Bestseller indfører gratis klimakompensation på pakker
Effektiv marketingstrategi sætter fut under væksten hos netbutik
Uforudsigeligt år ender med at male bundlinjen rød
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops