Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Pas på med at overdrive rabatten

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 19 February 2013 kl. 09:10 af: Mette Winkler

Det er ikke nok at skrive det med småt, hvis det er for småt. Skriver du, at der er rabat på alt, så skal forbeholdet være tydeligt, hvis der reelt ikke er rabat på alt.

Isenkramkæden Information har fået en løftet pegefinger fra Forbrugerombudsmanden. Inspiration i varehuset Illum havde reklameret med, at der var 20% på alt i perioden 29. november til 2. december 2012 - både i en avisannonce og på skilte i butikken.

Men. Med småt og på højkant i et hjørne af annoncen stod der, at tilbuddet ikke gjaldt i forvejen nedsatte varer.

LÆS OGSÅ: Forbrugerombudsmanden: Stop vildledende fra-priser

Lup bliver ikke nødvendig til det med småt

Og selvom det normalt er kundens ansvar at huske at læse det med småt, var det i det her tilfælde altså for småt, mener Forbrugerombudsmanden, der kalder markedsføringen vildledende. 

Det var en forbrugerklage, der udløste sagen, der er endt med at Forbrugerombudsmanden nu indskærper:

- at betingelser og forbehold, der er knyttet til et tilbud og andre salgsfremmende foranstaltninger, skal oplyses klart og tydeligt, såvel i annoncer mv. som i butikken.

- Inspiration har beklaget hændelsen og har taget initiativ til at undgå lignende tilfælde i fremtiden, skriver Forbrugerombudsmanden.

LÆS OGSÅ: Elgiganten i unåde hos Forbrugerombudsmanden
 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD