Overskuddet krymper hos landsdækkende tøjkæde
Efter en succesfuld turnaround titter pessimismen frem hos stor tøjkæde, hvor ledelsen ruster sig til svære tider
Sidste år kunne tøjkæden Zizzi glæde sig over en succesfuld turnaround, som fik den adm. direktør, Kuno Kildetoft, til at fremhæve en gennemgribende transformation af virksomheden.
Men i årsregnskabet for 2022 tager Zizzi et lille skridt tilbage igen.
En stor del af overskuddet er forsvundet - bundlinjen lyder på 9,4 millioner kroner efter skat - og væksten i omsætningen er lavere end ventet.
- Omsætningsvæksten er primært drevet af vækst på online kanaler, dog i en meget lavere grad end ventet, skriver ledelsen i årsrapporten.
- I anden halvdel af 2022 har vores detailbutikker i forhold til vores onlinekanaler præsteret bedre, skriver ledelsen.
Som så mange andre i branchen har Zizzi været påvirket af Ruslands invasion af Ukraine og de efterfølgende rystelser i økonomien med inflation, stigende energipriser og tilbageholdende kunder.
Udviklingen har fået Zizzi til at forberede sig til mindre gunstige tider.
- Ledelsen forventer, at vores økonomiske region styrer mod recession og har derfor været optaget af at forberede koncernen på væsentligt lavere vækst i 2023. Fokus er på at sikre rentabiliteten, fremgår det af årsrapporten.
Zizzi ApS (tidligere Ball Group)
- Sælger tøj til kvinder i størrelse 42-60.
- Zizzi har godt 30 butikker i Danmark og sælger desuden tøj på markederne i Norge, Sverige, Finland, Holland og Belgien.
Omsætning
2022: 779,699
2021: 730,923
2020: 657,952
2019: 711,452
Driftsresultat
2022: 14,711
2021: 67,335
2020: (23,592)
2019: 28,626
Årets resultat
2022: 9,437
2021: 46,795
2020: (29,542)
2019: 21,987
Kilde: Ball Group ApS Annual report 2022
LÆS OGSÅ: Store tøjkæder finder løsning på salgshæmmende problem
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Succesfulde iværksættere ramt af uvant modgang
Stor kæde blev 20 butikker rigere i maj
Boligkæde med kronisk røde tal på bundlinjen taber igen millioner
Mangeårig direktør stopper hos stor koncern
Herretøjsmærke i vækst har haft det bedste år nogensinde
Lidl Danmark får hjælp af international brandingekspert
Harald Nyborg har åbnet butik på central adresse i København
Maj bliver kaldt en skuffende måned for dansk nethandel
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Succesfulde iværksættere ramt af uvant modgang
Stor kæde blev 20 butikker rigere i maj
Boligkæde med kronisk røde tal på bundlinjen taber igen millioner
Mangeårig direktør stopper hos stor koncern
Herretøjsmærke i vækst har haft det bedste år nogensinde
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops